Skrivet den: 2012-04-29 Klockan: 23:12:06

En dag pâ stranden

I dag tog vi en dag pâ stranden, som omväxling mot poolen ;)
Det började sâ bra med strâlande sol, varmt i luften och klarblâ himmel. Inte tillräckligt för att jag skulle bada ;) för jag är ju som sagt en riktig badkruka, men helt klart playa-väder.



Jag fick mig en fettbrännartur pâ stranden samt medkommande irritation över turister, ungar och gamla damers oförmâga att se en barnvagn komma gâende och tillika talang för att stâ precis där jag vill gâ ;)

Ungarna lekte i sanden, jag fick mig en stund pâ handduken och sedan smaskade vi pâ medhavd matsäck.
DÂ började det att blâsa kalla vindar, det började bildas molnslöjor pâ himmlen och folk började klä pâ sig eller packa ihop.
Det var inte längre sâ njutbart nära havet.

Vi gick till poolen och fick ett par sköna timmar till där men sen sâ mulnade det ihop helt och vi gick hem och ât middag innomhus, med tröjor och tända ljus.
Men en dag pâ stranden hade vi i alla fall.



Jag vill kommentera och berätta hur glad jag blir över alla hejjar-rop frân er till mina fredagsvägningar och tappade sugar.
Ni har sâ rätt allihopa i era uppmuntringar:
- jag har lyckats sâ bra hittills.
- jag borde vara stolt över mig själv.
- jag mâste se till att ta hand om mig sâ jag blir frisk.
- jag behöver inte gâ ner mer i vikt.
osv.
Jag hâller helt med och tackar sâ jättemycket för att ni orkar peppa mig när jag känner mig uppgiven.

Men vill ändâ förklara sâ att ni inte ska tro att jag blivit fanatisk nu, att dessa fâ kilon som saknas nu gör jag inte för att jag inte ser det resultat som jag redan uppnâtt utan för att nu är det KRIG ;)

Nej men ärligt talat, jag skulle kunna sluta nu och ändâ vara stolt över mig själv och min livsstilsförändring. Men det är en känsla av att jag har satt upp ett mâl och att jag vill nâ dit för att känna att jag riktigt har gjort det jag föresatt mig att göra.
Att fâ nâ mâllinjen.

Och sâ har jag ju tvâ par jeans som fortfarande inte gâr att knäppa bekvämt. Och de mâste jag ju kunna använda.

Men otroligt mânga och hjärtliga tack i alla fall. Ni ska veta att det uppskattas, verkligen.

/Y


Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Så härligt barnen såg ut att ha det i sanden. Jag gick ut på em och la mig på solsängen men då försvann solen bakom tjocka moln. Nog är det kallt när det är mulet, eller så är jag extremt frusen. Ser ni några brännmaneter där nu?



Kram till dig, du duktiga krigare :)

2012-04-30 @ 00:51:34
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilken underbar dag ni verkar ha haft!



Måndagskram till dig!

2012-04-30 @ 06:52:12
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Caroline

Va härligt det såg ut med strandbesök, gör min längtan till sommaren ännu större nu...



Kram

2012-04-30 @ 11:15:00
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Härligt med en sådan dag! Barnen såg ut att ha det bra. Du ser jättefin ut!!! (önskar mig själv dit) Jag är också en rIKtig badkruka så jag tror mig veta hur kallt det var i havet...ha..ha..!! Det är inte många gånger som jag doppar mig i Vättern kommer som oftast bara till knäna, och då vänder jag. I dag tittar solen fram här hemma och vi får passa på att fixa vår "sommarstuga" vid Hargebaden.

Ha det fortsatt härligt i "Putte"

Kram



2012-04-30 @ 11:19:21
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

Så skönt det där såg ut :) Kram

2012-04-30 @ 12:58:04
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0