Skrivet den: 2012-04-06 Klockan: 14:22:03

Avskedsmiddagsrestaurangen i San Augustin

I San Augustin finns ett stort litet köpcentrum som är fyllt med restauranger. Jag tror att vi har räknat till ett tre-tal spanska och ett "hundra"-tal svenska ;), en kinabuffè där vi ât när min mor blev matförgiftad >>> och ett svenskt konditori där de säljer de svindyra semlorna >>>.

Hur som helst, jag vet inte hur det kom sig, men en gâng sâ sprang mina föräldrar in pâ denna restaurang som heter Mälaren och är en av de otaliga restauranger där inne som säger sig servera svensk mat.



Personligen sâ kan jag inte förstâ tjusningen med att âka pâ semester till ett annat land och gâ ut pâ restaurang och äta svenska mat. En av mina högsta nöjen när jag âker till främmande länder är just att fâ prova främmande mat.
Men det verkar ju gâ bra för alla dessa "svensk-ställen" sâ det mâste ju vara mânga som tycker tvärtemot vad jag tycker ;)

I alla fall sâ smakar maten inte speciellt svenskt och jag kan tycka att det är ganska sâ kul att äta sâdan mat när jag inte har tillfälle sâ ofta.
Mina föräldrar har förälskat sig i detta ställe nu och vi gâr minst dit och äter en gâng när de är här. De har en meny, egentligen ett par olika menyer, men just denna kostar 10 euro och dâ fâr man förrätt, varmrätt och efterrätt. Dricka tillkommer som vanligt.





Jag ât:
- skagentoast
- oxfilé med bea
och
-äpplekaka med vaniljsâs
Allt jättegott men skagentoasten borde kocken öva sig lite mer pâ, säger en skagentoast-älskare som vet hur de ska smaka.








Alltsâ vi ât 4 menyer + tvâ barnmenyer a 5 euro, 2 stora öl och tvâ flaskor bubbelvatten och det fick pâ runt 70 euro.
Sâ där, nu vet ni alla detaljer om denna restaurang ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ninja

Jag väljer inte svensk mat när jag är ute och reser....men ibland längtar jag efter svensk kokkonst. Men det är en helt annan sak. Det finns ställen där de inte kan laga mat......Island tex..

2012-04-06 @ 14:49:13
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: FruStolpe

Åååh...jag älskar dendär ön. Drygt två månader sen vi åkte hem och man bara saknar och saknar.

När vi var där nu senast åt vi på en liten restaurang i det övre köpcentret i puerto rico...europa. Efter maten blev vi bjudna på nån jättegod dryck. Den var klar i färgen, smakade antingen persika eller aprikos och severade i ett litet, litet glas med en isbit i. Drycker var jättefräsch och god. Har sökt samma här hemma i Finland nu men inte hittat. Testade med nånting som var av persika och hette Bols. Inte alls samma sak...smakade bara sött och sliskigt. Har du en aning om vad det var vi fick? Tänkte om det är nån känd spansk/kanarisk grej detdär. :)

Sofia

2012-04-06 @ 15:39:31
Postat av: Annelie

Äter helst inte svensk mat när jag åker utomlands :-) Men kanske man ska testa det stället nästa gång. Lite tråkigt att det är så mycket stängt i centrumet i San Augustin, minns första gången som jag var där, då fanns det massor med restauranger och affärer...

2012-04-06 @ 15:59:26
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Freja

Hahahaha, jag är helt med dig, förstår inte varför man åker utomlands och sen vill äta svensk mat... Å andra sidan äter vi nästan bara hamburgare och pizza när vi reser eftersom det är vad dottern äter... Har vi tur hittar vi restauranger som har det men även annan mat som jag kan beställa...

2012-04-06 @ 21:53:23
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0