Skrivet den: 2011-09-06 Klockan: 21:48:36

Vill du ligga med mig då? - NOT!

Atcho!
Värsta förkylningen på gång tror jag.
Jag ska straxt gå och lägga mig, väntar bara på att ungarna ska somna först.
Det blev ingen kvällpromenad för mig idag och naturligtvis har jag ångest för det. Men är man dålig så är man.

Ja, idag har inte varit nån bra dag. Vill bara gå och lägga mig och dra ett tjockt svart streck över den.
Bråk HELA dagen.
Hur är det möjligt?

Men först ville jag ta upp en sak.
Denna låten fastnade jag för när jag var i Sverige i sommras. Den är glad och trallvänlig. Jag laddade hem den till musikmackapären på en gång och igår var jag ute och gick med den.

Har ni lyssnat på den?



Jag hoppas VERKLIGEN att den är ett skämt.
Att han är ironisk över det manliga könet när han har hittat på den.
Hoppas verkligen att han har en bra förklaring bakom detta.

Fast i videon så ser man bara "fjortisar" som festar loss och sjunger med, så jag UNDRAR verkligen.

"Om jag lyssnar när du pratar,
inte talar om mig själv.
Om jag säjer du är vacker,
fast det spelar ingen roll.
För skönhet finns inom oss,
om jag ljuger om sånt där.
Om jag säjer det går bra nu,
men inte talar om mitt jobb.
Om jag ger dig mina tårar,
fast är stark när du är svag.
Spelar sweet home alebama,
på en lägereldsguitarr.
Om jag är säker på mig själv,
men aldrig är för självgod.
Om jag är alfaman i sängen,
men aldrig bråkar.

Vill du ligga med mig då?

Om jag inte är så svartsjuk,
Inte håller dig för hårt.
Om jag inte är så macho,
men försvarar dig ändå.
Om jag ljuger om min barndom,
säjer att den varit svår.
Väcker modern i ditt hjärta,
leker mamma pappa.

Vill du ligga med mig då?

Om jag alltid håller med dig,
fast jag tycker du har fel.
Om jag låtsas att jag bryr mig,
när du köper nya skor.
Om jag skrattar på rätt ställe,
fast du inte är så kul.
Om du tror att jag är farlig,
kanske tänder du på det.

Vill du ligga med mig då?"

Nej tack, säjer jag bara.
Jag är så jäkla trött på killar som håller på så där.

Har jag missat något nu?
Har han gått ut och förklarat sig om detta?

Detta är ju en riktig parodi på hur män tror att vi kvinnor är.
Hur de tror att man ska göra för att få ligga med oss.

Man behöver inte ljuga eller fejka. Det finns faktiskt män som är så där av sig själva. Det är dem som vi VILL ligga med.

Och en annan sak:
Om din tjej INTE vill ligga med dig, om hon föredrar att sova eller se på sex and the city.
Så är det inte något fel på henne.
Det är något som är fel på dig.
Något som gör att sova och se på TV är mycket mer intressant.

För ligga är trevligt, tjejer vill ligga.
Om de inte vill det, då är något fel....med karln.

Hade en gång en pojkvän som till och med hotade med att göra slut om jag inte ville ligga.
Ja, vi är ju INTE ihop i dagsläget kan man säja.
Hur skulle jag förklara att sängen var mycket skönare än han ;)

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hihi! Du är för rolig du gumman! Jag vet faktiskt inte om han har gått ut och förklarat sig, jag tycker inte om låten så jag har nog missat allt som har med honom att göra. Hoppas du får en bättre dag idag. KRAM!

2011-09-07 @ 07:31:13
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Alfva

Bra fråga, jag har totalvägrat låten. En 10-åring skulle ändå inte förstå det dolda budskapet och vilka tror du det är som diggar låten mest? Jo just... :(

2011-09-07 @ 09:51:52
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Jo han har gått ut och pratat om den här låten, att den just är en parodi på hur många killar beter sig. Jag tycker den är lite rolig jag, men jag kanske är lite knäpp. Kram

2011-09-07 @ 11:13:43
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0