Skrivet den: 2011-09-30 Klockan: 12:47:41

Fredagsvägning - ska vi fira?

I går när jag satt och bloggade så funderade jag på om jag skulle lägga ut en liten vadslagning.
Tror ni att jag kommer under det förhatliga 70-strecket i morgon, skulle vadet vara.
Men så fick jag mig själv på andra tankar med motiveringen att det är onödigt att utmana ödet nu när jag verkar ha sån flyt och allt känns så bra (peppar peppar ta i trä).

Så upp på vågen i morse, ganska pigg för att det är fredag, TROTS att Alexander kom in och väckte mig en HALVTIMME före utsatt tid. Och naturligtvis vaknade Irma också då.
Dumt att missa något kul OM det skulle hända något, är hennes motto just nu.

Efter sedavanligt toalett besök då både Alexander och jag klämde ur oss våra allra sista droppar från natten, något annat kommer det inte på komando. Jag är väl ingen karl heller som kan bestämma om sånt...
Så Först så såg mina sömndruckna ögon 71,1, samma som förra veckan och ett sting av besviklelse kändes. Jag jag ska vara ÄRLIG och erkänna det. Jag blir besviken av sånt.

MEN.
När jag tittade närmare så såg jag ju att det stog 70.0.
Mest av tre är ju våran slogan här hemma, så jag steg på och av vågen tre gånger till; 70,2, 69,9 och 70,0.
70,0 alltså eftersom det visades flest gånger.
Man får inte vara dum.
Fast igentligen så är man ju det, för vad handlar det om?
En fis i rymden.

Japp, så nu är det fredagsstämning här hemma så det räcker och blir över vill jag lova.

Man kanske skulle ta och klämma till med en romantisk middag här hemma på lördags kväll, nu när vi ändå ska vara hemma under helgen.
Det var länge sedan vi satte oss ner, bara vi två och åt i lugn och ro. Jag ska faktiskt kolla i fotoalbumet när det var för jag tog faktiskt kort på det ;)
Tror det var runt jul för jag har ett svagt minne av att det fanns julpunt runt-i-kring.
Fel det var visst i november såg jag nu. Tända ljus var det i alla fall så inte så fel hade jag. MEN vad tiden springer i väg.



Ännu längre sedan sist var det som vi öppnade något alkoholhaltigt att dricka till en sådan romantisk middag.
Man kanske skulle lägga en flska skumpa på kylning. Lagret har ju vuxit sig ganska stort nu under graviditet och amning.

Fast en sak som jag har tänkt på är detta med firning. Så fort som det ska firas så tänker jag på en gång: MAT & VIN. Nu ska vi hitta på något riktigt gott. Eller, nu ska vi gå på restaurang. Eller, nu ska vi korka upp något.
Varför måste man fira med mat?

Jag försöker att komma på något annat.
Köpa sig någonting - inga pengar.
Åka iväg någonstans - inga pengar.
Hitta på något skoj ihop - brukar vanligtvis innebära pengar ELLER mat.

Jag får bara inse att jag är en mat-människa. Jag tycker om att äta och dricka gott. När man ska fira med mig så är det ALLTID en hit att bjuda mig på mat. Fast jag har en känsla av att det blir jag som får laga den. Ja det är väl ingen känsla direkt, jag är ganska så bombis på det ;)
Fast disken är INTE min, så det så.

Trevlig fredag på er.

/Y

Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Ha, ha, jag hade alla gånger valt 69,9! Jag väger mig också flera gånger för att se vad den MINST står på:))



Trevlig helg!

2011-09-30 @ 13:14:48
URL: http://yoycefunderingar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Bra jobbat!

Undrar just när jag kommer ner till 70-strecket...

Typ aldrig...



Även här innebär mys/firande/umgås god mat och dryck.

Man skulle kanske istället bjuda ut vännerna på

en bowlingkväll (fast man måste väl äta även då...)

eller något annat skoj...

Fast då kostar det pengar OCH matpengar ändåååå...



Vi är iallafall relativt bestämda att något

"tröstegodis/mat" inte ska förekomma för

barnbarnen..

Som, OJ, lilla vän ramlade du?! Kom får du en klubba...

Nixpix, förbjudet!

OJ, lilla vän, vill du ha en kram? Ska vi leka något? DET är mer accepterat ;-)

Jag trooor att jag fick "belöningar" i form av

något ätbart när jag var liten.

Så ser jag ut som jag gör också!



Önskar dig en härlig helg!!

(värmerekord här igår, 26 grader, - skuggan!)



Kram



P.S Vad roligt att du ville vara min vän även på FB!

2011-09-30 @ 13:17:57
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Grattis till vägningen! Bra jobbat! :D



Kevin tackar och bockar för gratulationen! jisses, du, jag vill inte ens tänka på hur det kommer bli sen..tonåringar i hela huset... ojojoj ;)



Kram

2011-09-30 @ 13:40:16
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Alfva - i preggoland!

Jag hade lätt valt det lägsta talet. Känns bättre så på något sätt.. ;)

Och jag är också matmänniska, även om jag i perioder faktiskt mest gillar nyttigt god mat. Den här helgen sörjer jag eftersom vi hade planerat in ett tapas-besök som jag verkligen hade sett fram emot (och en barnfri helg överhuvudtaget). Men en annan gång.. :)



Trevlig helg!

2011-09-30 @ 17:30:50
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Helen

Allt som går ska firas!

Så har vi gjort i alla år och när de gjorde 6 juni till röd dag då fick vi ytterligare en dag....vi gifte oss på pingstafton den 6 juni..så vi firar båda dagarna och så är det tacknämligt för mig. Lite svårt att glömma, när man alltid är ledig den 6 i 6!



Ät något gott, extra gott och njut så fort ni kan!



Kram

2011-09-30 @ 18:38:44
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Jenny

Later jatteharligt att ha middag med maken. Ibland behover man det. :)



Hoppas ni far en superfin helg!



Halsningar Jenny

2011-09-30 @ 18:56:31
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra jobbat!

Visst är det svårt att hitta bra "belöningar?! Men kanske en belöningskulle kunna vara lite egentid med en lång härlig dusch och sedanen soft stund med en god bok i soffan utan att behöva tänka på någon annan?



Önskar dig en trevlig helg sol och bad då! Och hoppas det blir lite romantik i hemmet!

2011-09-30 @ 18:58:48
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: cammie

Fått upp ännu en tävling på bloggen om du är intresserad. Vinn två kuddar ifrån Dekoria.se

2011-09-30 @ 20:20:00
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Tina

GRATTIS gumman! Shit vad duktig du är! Önskar att jag oxå kunde ta tag i mig själv någon gång. Skriver jag samtidigt som jag sitter och vräker i mig en påse Djungelvrål. Hoppas ni kommer på något bra sätt att fira på. KRAM!

2011-09-30 @ 21:15:59
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Grattis, vad duktigt du är :)

Jag är likadan när det ska firas. Helt knasigt egentligen att man tänker på mat och dryck direkt. Men jag tror på något sett att man har uppfostrats till det (ja vi skyller på mamma) att det ska vara god mat och dryck om något ska firas. Eller ja så var det hemma hos mig i alla fall och nu har jag väl fört över det till mina barn. Kran

2011-09-30 @ 22:52:34
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0