Skrivet den: 2011-09-06 Klockan: 12:30:17

Äntligen börjar skolan!

I dag är INGEN bra dag.
Jag vaknade på fel sida eller gick upp med vänsterbenet först som man säjer här.
Eller vaknade och vaknade, blev väckt är väl närmre sanningen.
Även idag vaknade Alexander ovanligt tidigt, kom in till mig och väckte mig OCH Irma som började storvråla i sin spjälsäng.

Irriterad.
Inget bra sätt att vakna på.



Sedan vid frukosten så var det det vanliga ifrågasättandet av varför Alexander var tvungen att äta frukost. Med tålamodet nere på NOLL så orkade jag inte förklara EN GÅNG TILL utan sa att han bara kunde gå därifrån om det inte passade.
Fast det blir ju ingen TV så, tillade jag som lovat att ALDRIG hota.

Alexanders svar blev att spotta efter mig när han gick mot sitt rum, och så tog det hus i h-vete. Sånt tolererar jag bara inte.
I går så räckte han ut tungan åt mig och stoppade fingarna i öronen när jag försökte förklara en sak för honom.
Vart får de allt ifrån?
Sånt där har vi inte gjort här hemma.

Ja nu är det kört här hemma och jag mår dåligt.
Inte bara i själen utan nu också i halsen och det kliar i näsan.
Vad ÄR detta?
Ska vi bli sjuka redan INNAN skolan har börjat.
Hur ska det bli då när den börjar?

Skolan ska visst börja i morgon.
Det fick jag reda på när jag ringde dit.
Ska man inte få ett meddelande om skolstart?
Måste alla föräldrar ringa till skolan för att få reda på sånt?
Eller har jag missat något nu igen?

Det är visst presentation i morgon. Alla föräldrar ska dit på morgonen, UTAN barn.
Och var i 70-singen ska jag göra av dem?
Octavio jobbar, svärföräldrarna är i sommarstugan och mina kompisar har sina barn att gå med till skolan.
?

Sedan börjar visst skolan på fredag.
Lustig dag att börja på. För det är helgdag här på torsdag så de flesta åker på långhelg över den sista helgen innan skolstarten, torsdag, fredag, lördag & söndag.
Det hade vi tänkt att gjort också.
Så varför börjar skolan på fredag?
Lustig logik.

Nu fortsätter dagen här, fast jag tvivlar på att det blir något gjort med min kropp idag.
Den vill inte.

Fast det ska bli skönt att skolan börjar. Alexander håller på att klättra på väggarna här. Igår började han kasta leksaker i vardagsrummet hej vilt. Så jag blev tvungen att gå ut med dem till parken så de fick springa av sig.

Med Irma är det tvärtom. Hon rör sig nu så mycket, kryper, ställer sig upp och tar några steg så hon blir alldeles slut.
Men vet inte hur man gör för att sitta still eller vila.
Då blir det gnälligt.

Suck!
Jobbigt här idag...

/Y

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Usch bättre dagar finns ju än sådana där. Fast vi har dem alla, med eller utan barn. Har visserligen inga egna än men jobbar med dem istället.



Sv: Ja det tycker jag är värt ett besök, väldigt god mat men aningen trög service. Förhoppningsvis har de fått ordning på ventilationen tills dess för nu var det minst trettio grader där inne.

2011-09-06 @ 12:55:28
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Mira

Hoppas du får en dräglig dag iallafall!!

2011-09-06 @ 13:09:03
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Tina

Skickar massor av styrkekramar till dig gumman! Vissa dagar bara är såna att ALLT blir fel tyvärr. Hoppas det känns lite bättre nu. KRAM!

2011-09-06 @ 13:44:54
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Carola (Stolt Mamma)

Tack för ditt besök :)

Kul att du kikade förbi...

Visst är det underbart med sådana där dagar (NOT)

Man vill bara sjunka djupt ner i soffan och dra en filt över sig hehe.



Japp 6 kids än så länge ;)

Men nu verkar det som det kan vara på G men man vet aldrig, bara vänta och se :D

Ha det gott.

Mvh Carola.

Postat av: Marie-Louise

Ja tänk att så söta barn kan vara riktiga marodörer :) Knepigt det där med sömn. Och vad konstigt att skolan börjar med att ni föräldrar ska vara där först och att barnen sedan börjar på fredag. Hoppas det löser sig så ni får vara långlediga nu sista helgen innan skolan drar igång.

Ska du vara hemma med Irma eller finns det dagis hos er? Och om/när du jobbar, vad gör du då? Kram vännen

2011-09-06 @ 15:37:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken härlig start! :S



Skumt att föräldrarna ska till skolan och lära känna varandra utan barn... ;) och ännu konstigare att de börjar en fredag! Hoppas det löser sig med barnvakt och trots (?)

2011-09-06 @ 18:36:31
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
Postat av: Förvirrade Morsan

sv; trevligt =) kul att du lämnade en kommentar så jag kunde kika in hos dig också =)

2011-09-06 @ 18:50:29
URL: http://nextpage.blogg.se/
Postat av: The Housewife

Åh vad kul att du tittade in på min blogg! Hoppas du kikar in fler gånger.

Förresten, vilken fin blogg du har. =)



Trevlig kväll

2011-09-06 @ 19:38:58
URL: http://dianasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0