Skrivet den: 2011-10-12 Klockan: 22:23:30

Sammanställning av Real Life - Godisgömman

Jag vet att ni dör av nyfikenhet på att få veta vilket utstyrsel som jag tog på mig igår >>> och HUR roligt vi hade det. MEN ni får vänta lite till. Först måste vi ta sammanställningen av godisgömmorna.
Men jag ÅNGRAR inte att jag gick ut om vi så säjer ;)



Om detta med att ha eller inte ha godisgömmor >>> och vad de i sånna fall innehåller var det många som ville berätta om och förklara. Och kalla mig "nyfiken i en strut", men jag tycker att det är jätterolig att kika in hos er och titta hur ni har det.
OCH skönt att höra och se att allt ser normalt och helt ostylat ut.

MEN jag trodde verkligen att detta uppdrag skulle vara SUPERenkelt och att typ alla skulle ha en liten gömma att visa upp. Men det verkar vara ett känsligare område än vad jag hade väntat mig. Vilken tur att jag inte tog troslådan då som var min första tanke ;)

Nästa vecka ska vi ta något RIKTIGT enkelt som ALLA har och KAN visa upp.
Då vill jag inte höra några undanflykter...

Här kommer det i alla fall godisgömmor så det står härliga till. Med varierande innehåll och varierande utförande.
Skitkul!

-Jenny visar upp SITT egna godisskåp där det finns lite av varje. Maken vet att inte gå dit och snoka, för husfridens skull. Det är dock lite utplockat där just nu, men ny leverans av smågodis från Sverige väntas i dagarna. Föräldrarna är i antågande och har fått en beställningslista, precis som mina har fått.

-MormorMu meddelar att hon INTE har nån godisgömma hemma, det skulle inte gå, hon skulle äta upp det på en gång. Däremot har hon väldigt nära till Hemköp vars godishylla är hennes gömma och därför borde ha fotats till detta uppdrag. Dock har hon varit lite fiffig och fotat barnbarnets godislåda som är full. Det hade aldrig fungerat hemma hos MormorMu.

-Mita erkänner, helt utan krussiduller, att hon är en riktig godisgris, och visar upp sin godisgömma som finns i skrivbordslådan. Praktiskt så är den alltid till hands. Hon har även en annan gömma, nämligen frysen och där hittar man Daimglass.

-Donken visar upp inte mindre än SEX olika gömmor. Och då fick hon inte med gömman i jackfickan och inte heller den förmodade gömman i bilen. Hon erkänner att på kvällarna får hon ett extremt sötsug, hon är ju INTE gravid. Till skillnad mot tex. mig så blir hon godissugen när hon inte är gravid och när hon var det, ja då var det frukt som gällde istället....hmmm.

-Madredetres visar upp två olika gömmor som i skrivandets stund EXISTERADE. Tveksamt om de i nuläget gör det. Med tre godistokiga tonårsdöttrar samt mamma så varar inte gömmorna speciellt länge. Stackars pappan hinner sällan med att smaka. Han kanske har en egen gömma, som är HEMLIG?

-Sand mellan tårna från Turkiet visar upp sin gömma som precis har fått flytta ut från kylen där den har fått husera under sommaren på grund av värmen. Hennes föråd är för stunden ordentligt välfyllt då hon fick leverans från Sverige för inte så länge sedan. Hon visar även upp sonens godisburk. Men den få vara relativt orörd då den bara innehåller "äckligt turkgodis" enligt henne.

Jag tackar så mycket än en gång för att ni hänger på och berättar så frikostigt om era hem och hur ni har det.
Nästa vecka så kör vi igen.
Håll utkik här under måndagen så lägger jag ut en liten ledtråd på vad det är som ska avhandlas då.

Nu en god natt och i morgon kommer partybilderna och Irma 14 månader, om allt går som förväntat, vilket det sällan gör här hemma.

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: DONKEN

hahha oh så härligt. Lika kul att läsa varenda gång. :D wihh! :P

pöss!

2011-10-12 @ 23:10:40
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Vilken rolig idé det här var. Jag har klart också en gottegömma, men den har mer chips än godis i sig. Men ja, nu när vi flyttat måste vi bygga på gömman igen för så mycket försvann i flytten.

2011-10-12 @ 23:36:58
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Kul att se vad folk har i sina gömmor=)Jätte rolig grej du kommit på här.

Kan ju meddela att vårt förråd blev påfyllt med mer igår, 2 påsar med bilar, en stor chokladkaka och en läkerol salvi=)(och mer är på väg) så vi ska nog klara oss till jul. T om så jag kanske kan dela med mig till några av dom andra svensktjejerna här.

2011-10-13 @ 05:51:02
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Anna

Gillar dessa utmaningar! Men en liten fråga bara: du kan inte ha det en lite längre tid? Eller under helgen? Under veckodagarna hinner jag inte så mycket som jag önskar: kommer hem från jobbet vid 17-tiden, lagar mat, äter och diskar. Klockan är nu närmare 19 och är jag då inte förkyld som just nu blir det träning ute i skogen och sen hem i duschen för att "slockna" vid tv´n (är oerhört kvällstrött och vill lägga mig senast 21.30...)och då hinner jag liksom inte med att fixa några real-life bilder och inlägg.



Vad gnällig jag lät nu känner jag, men en liten fråga kan ju aldrig skada. Och förresten så kan jag ju köra mitt inlägg i helgen ändå, spelar ju egentligen ingen roll om jag missar din sammanställning för jag kan ju kika in hos de andra ändå!



Nu väntar jag med spänning på dina partybilder!

2011-10-13 @ 06:22:30
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ann Catrine

Nu väntar vi med spänning på nästa veckas utmaning!



Kram!

2011-10-13 @ 06:29:59
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Fatima

Tack för titten :)

Ja vi har varit i Miami för första gången det var jättekul!

Vilken härlig blogg du har !Kul att hitta hit.

Ha det fint

Kram

2011-10-13 @ 08:46:12
URL: http://fatimaforsberg.se
Postat av: Chiquita

Sv: Hoppas du blev kammad och ompysslad igår! :-)

2011-10-13 @ 10:12:15
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Hahaha jag ÄLSKAR dina fyndiga sammanställningar :) Ja tänk om han har det ;) jag kanske ska gå på godisgömma jakt...

Och jag som du så riktigt skrev så existerar INTE gömmorna längre, men till helgen fylls de nog på igen. Det kanske egentligen inte är en gömma om den inte får vara gömd så länge.... Kram vännen

2011-10-13 @ 10:28:25
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0