Skrivet den: 2011-11-17 Klockan: 00:15:00

Sammanställning av Real Life - TV-fronten

TV ja.
Jag tittar egentligen inte så mycket på TV. Kan ju i och för sig bero på att TV:n inte uppför sig som den borde.>>>
Jag sitter vid datorn i stället. Dock tittar jag inte på TV här. Inte sedan "En unge i minuten" slutades sändas. För då satt jag som klistrad, varje tisdagsmorgon.
Med näsdukarna i högsta hugg.



Men snart är det ju dags för Mellodifestivalen och en sådan tradition får man ju inte missa. Hoppas bara att ungar och gubbe har förståelse för detta. Och SvT också som något år hade avstängd tillgänglighet för folk utanför Sveriges gränser. Vad är det för nåt?

Men jag trodde att jag skulle vara ensammast i världen om att ha en tjockTV. Men si det var jag inte. Här har det minsann dykt upp tjockTV:sar.
Och nu ska vi ta och kicka in hos var och en av de som var med denna veckan.

- Ewa visar upp sin smalTV och berättar den lyckliga historien om hur hennes dotter, som fick epilepsi-anfall av tjockTV:N och att den därför fick gå till sällare jaktmarker, är mycket bättre nu. Tack vare smalTV:ns intåg i deras hus.
Detta var något som jag inte hade en susning om. Och det ska jag nog vara väldigt tacksam över.
Jag gläds med Ewa och hennes familj och över det faktum att teknologins framgång många gånger hjälper utsatta familjer.
Hejja!

- Carina som har en trollkarl till Mr, Joe Labero släng dig i väggen ;), visar upp sin TV-vägg som ser så ren och fin ut efter att hennes trollkarl trollat bort allt till rummet bredvid. Kvar finns bara en TV.
Hur går detta till?
Hur fungerar TV:n utan sladdar?
Och vem går in i rummet bredvid och fixar det tråkiga som att prgrammera eller byta skiva?

- Ansibecki visar upp sin tjockTV och framhåller att hon är väldigt nöjd med den. För bilden är bra på den och DET är ju det allra viktigaste med en TV eller?
JAG håller med. Därför borde våran få gå i graven. För där kan man verkligen inte påstå att det är bra bild.
Märket?
Thomson, så fy skäms på er. För den är bara 8 år gammal. Ingen ålder för en TV.

Ansibecki tänker minsann inte byta ut nån TV för att den är omodern. För hur modernt är hennes övriga hem?
Bra logik där!

- Anna tänkte skippa Real Lifen denna veckan, på grund av LATHET. Men hon kom till sig igen och knåpade ihop ett inlägg.
Bra!
För så får det verkligen INTE gå till.

För då hade vi ju missat detta.
Hon och hennes man har ett helt gäng med biofåtöljer som står och väntar tills de kommer till skott och fixar ett BIORUM.
What!
Kan det bli mer lyxigt ;)

- Jenny erkänner rakt av utan krusiduller:

"Hej, jag heter Jenny Anne, och jag ÄR en tv-nörd!"

Finns det något TV-program som hon inte följer så vet jag inte vad det skulle kunna vara. Hon nämner bland annat "Hem till gården, alias Emmerdale Farm" och barndomsminnena bara rasar över mig. Tror mina föräldrar följde det om jag inte minns fel.
Jag har aldrig sett ett endaste avsnitt MEN jag kommer så väl ihåg titelmelodin. Är den samma än?

Måste youtuba lite....





- Jenny i Wales berättar att enda anledningen till att de har en smalTV högt uppe på väggen, var att när deras son var liten så var det ett barn som dog i Wales av att få en tjockTV över sig. Därför har de sin högt där uppe, långt borta från klåfingriga barn.
Något som jag också borde tänka på med tanke på Irmas pillerfingrar som är överallt......hmmm

Annars så berättar Jenny att hon är totalt ointresserad av TV:n och kunde lika gärna vara utan. Hon kör svensk TV på datorn istället.
Ja vad är det som jag sagt?
Vi svenskar kan det här....om det mesta faktiskt. Så även med att göra TV ;)

- Therese skrev ju det där inlägget om sin tjockTV som fick mig att börja tänka på detta om att ha eller inte ha tjockTV. Hennes fick ju lila fläckar i bilden och betedde sig lika lynnigt som våran gör just nu. Dock har hennes kastat in handduken och en fin smalTV pryder väggen nu.

Dock tycker Therese att det var en smula orättvist att inte hennes mage blev smal också nu när TV:n blev det.
Ja du Therese, om det bara var SÅ lätt.



Det var denna veckas kik på vardagslivet och ställningen blev 6-2 till smalTV:arna. Ja ja det kanske är dags att vinna den där miljonen nu så vi får en smalTV som fungerar VI också.
Men den som väntar....BLÄ!

Tack så jättemycket för denna veckas insats och vi syns väl nästa vecka igen.
Tror vi ska ta en liten kik på shoppingen då minsann. Men jag får suga lite på den karamellen. Återkommer som vanligt på måndag kväll men en liten hint inför veckan som kommer.

Nu en god natt!

/Y

- Frida hänger på här i sista minuten och berättar om deras smalTV from hell. En riktigt läskig historia som i alla fall ger mig, gåshud på armarna. Tänk! Jag visste väl det att TV:sar har sina egna liv och inte alltid är så SNÄLLA.
Men tänk Frida OM det ar ett spöööööke?
Buuuhhuuuuu

Kommentarer
Postat av: Jenny

hahaha - jamen visst är det samma melodi, hur skulle det annars gå???



En sak som jag gått och funderat lite över idag är varför det liksom är "fult" att gilla att titta på tv? Man hör ofta folk som genast slår ifrån sig och liksom "försvarar" sig med att "Jag ser ju nästan aldrig på tv..."



Det är ju likadant med Melodifestivalen: INGEN har sett det men ALLA VET att det det var fel llåt som vann ??? Ekvationen går inte ihop... :)



Nu ska jag snart stänga av tv´n för idag och gå och lägga mig



kramiz

2011-11-17 @ 00:44:57
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Haha, som svar på dina frågor kan jag säga att sladdar finns - dom syns bara inte (är dragna under golvlisten)

Och fixa det tråkiga (som att byta skiva) om vi ser en dvd, det får ju min man göra. Det är ju han som "ställt" till det, moahahaa....

Godnatt kramen!

2011-11-17 @ 00:50:37
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: frida

Rackarns nu missade jag =)

har precis laddat med ett inlägg om tv:n



Jag får vara med på nästa istället

Ha en trevlig torsdag

2011-11-17 @ 07:03:39
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Underbar sammanställning :)



Psst, vi är oxå "sladdlösa" :) Och det är sååå skönt!!



Många kramar

2011-11-17 @ 07:06:33
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vilket uuuunderbart jobb du gör med dessa sammanställningar, är så skoj att läsa <3 Tack för den här veckan! KRAM

2011-11-17 @ 08:50:16
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: frida

Klar med inlägget =)

2011-11-17 @ 10:12:34
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Mitt real life tv och tvbänk är sjukt dammigt haha och det är lika dant med den svarta bokhyllan som står brevid. Har länge tänkt på att skriva om det här men har inte kommit igång med det än tyvärr.

2011-11-17 @ 15:11:07
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Tant Marit

MIN tjockteve gick i graven så sent som i mitten på september i år http://tantmarit.se/2011/09/10/en-epok-gar-i-graven%e2%80%a6/ , då hade en platt-TV stått i en garderob i flera år redan, höhö...

2011-11-17 @ 21:40:39
URL: http://tantmarit.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0