Skrivet den: 2011-11-23 Klockan: 23:26:05

Sammanställning av Real Life - Shopping

Ja det här med shopping ja.
Vi verkar vara RIKTIGT många som tycker om att handla. Faktiskt alla som kommenterat här tycker om att handla. Inte alla tycker om att göra det i affärer dock. Väldigt många gör det på nätet.

Harkel harkel, nu vill ju inte jag låta som nån lastgammal dammråtta utan en susning om dagens tekniska utveckling. MEN när jag flyttade ifrån Sverige, för 8 år sedan, DÅ var det ingen som handlade på internet. Ja inte i alla fall så man hörde talas om det.

Min mor handlade på postorder. Man fyllde i en lapp som man SKICKADE in på posten eller ringde in med telefonen.
Idag är det HELT annorlunda. Man sitter och klickar vid datorn. Och jag kan slå vad om att den däringa iPhonen kan göra sånt här också ;)

Men nu tar vi och kikar på vad ni är för shopping-gummor där ute. Fortfarande ingen gubbe som vill vara med och leka...

- Ewa ÄLSKAR shopping ;) Kul och precis som mig så är hon galen i skor. Vad är det egentligen med skor?

Hon var TIDIGARE ett Odd Molly freak och hade många sådana plagg. Sedan kom hon "ur" den perioden och sålde av allt. Det var liksom över för henne. Nu kör hon bland annat internet och second hand.

Fast sista paketet som kom hem, fick åka tillbaka igen. Internethandlingens största problem som jag ser det. Man kan liksom inte PROVA kläderna på skärmen.

- Everlasting är ÄNNU en skofantast och visar här upp sina nya vinterskor. Ja visst är det KONSTIGT att man behöver nya skor VARENDA vinter ;)

Hon berättar, och det känns skönt för mig, att hon också blir glad över nya saker men samtidigt skäms för att hon njuter så av onödig konsumtion. Bra då är vi TVÅ ;)

Som extra krydda berättar hon om försäljarnas nya taktik i Oxford, nämligen att aldrig rekommendera det dyra alternativet. Varför?

- Anna är ytterligare en som ÄLSKAR shopping och hon har banne mig inte dåligt samvete för det. Livet skulle vara bra tråkigt utan shopping.
Härligt att höra tjejen!

Och visst, jobbar man och tycker om att shoppa, varför ska man inte kunna få göra det då med sina egna pengar? Ingen tittar snett på en för att man går till gymmet. Jo kanske att JAG tittar lite snett på sånt folk ;)

Anna listar upp vad hon shoppat denna månad och säjer:
"Och jag lovar inget av dessa inköp har gett mig dåligt samvete, snarare tvärt om så har det gett mig en underbar känsla!"

Dessutom så ser hon fram emot helgen då det blir ännu mer av den varan.
Får jag följa med? ;)

- Jenny berättar att innan hon gick ner alla sina KILON så var det inte speciellt roligt att shoppa, och under sin viktresa så sålde hon av allt och köpte nytt och sålde av igen, allt eftersom på Tradera.
Här visar hon upp sitt senaste kap, en KRITVIT vinterjacka som ser ut att sitta som gjuten. Denna är dock INTE från Tradera ;)

Dessutom så delar hon med sig av en lite shoppinghistoria som är så söt. Och vet du Jenny, jag gjorde samma sak första gången jag skulle ut och handla nya kläder.
Alla kläder som jag hade med mig in i provhytten var för stora.
Vilken härlig känsla det var ;)

- Hanna tar upp en sak som jag faktiskt glömt i mitt inlägg, REA-shoppingen.
SJÄLVKLART!
Hanna är en REA-shoppare och älskar att fynda. Här visar hon upp senaste fyndet från nätet.

Och det är ju SÅ sant. När man får göra riktiga klipp, ja då spritter min kropp av glädje. Ja då kan jag nästan tycka att det blev gratis. Och gratis, DET kan man ju inte ha dåligt samvete över ;)

- Vuxenmamman har precis varit i Kina och fyndat glasögon till hela familjen. Hon höll på att inte komma därifrån, från Kina alltså, för väskorna var så fulla av fynd från alla billighetsmarknader där. Och jag hade velat att hon skulle ha berättat om hur det KÄNNDES att komma in där och se allt billigt.
Blev hon köpgalen ;)
Det hade JAG blivit. Jag vet ju hur jag blir när jag går in på kinesen här hemma ;)

Nu valde hon att ta upp en annan verkligt viktig sak. Och det är detta att om man handlar dyrt så kan man ju inte handla många. Och hon, precis som jag, vill ha lite variation i garderoben. Man tröttnar snart på en väska och vill byta med en annan. Men om man bara har råd att köpa en...

Nej jag håller med. Hellre flera billiga från kinesen än en dyr från märke.

- Ansibecki visar upp sina fynd från sin senaste second-hand-runda. Hon berättar att hon också får dåligt samvete av att shoppa MEN inte i second hand affärer. Därför gillar hon att shoppa just där.

Hon tar upp en annan viktig sak med shoppingen, FIKAT. Hon tycker egentligen inte om att gå i affärer. Mer om att gå på stan och att fika.

Och man kan ju inte shoppa utan att fika, både en och två gånger. Rättare sagt, om man har en heldag med shopping så måste man ju shoppa, fika, shoppa, lunch, fika, shopping, fika osv. Man undrar ju ibland vart det är man spenderar mest pengar...

Det var veckans glutt hemma hos andras REAL LIFE. Hoppas att ni har haft det trevligt.
Ett jättetack till alla medverkade som så frikostigt delat med sig av sina liv. Jag blir så glad varenda vecka :)

Nu är det dags att gå och knoppa och snart är det helg så SHOPPA LUGNT!

;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Jag älskar dina sammanställningar :)

Tack för att jag får vara med i dina härliga Real Life :) Väntar nu med spänning på nästa :)



Kram

2011-11-24 @ 06:45:32
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Shopping är riktigt kul... synd att man inte har mera pengar "ler".



Jag ska till den där affären som jag pratade om i ett tidigare inlägg här hos dig .....får se om jag hittar några fynd där :-)



trettonhelgen just det.. finns det något du kan rekommendera att vi åker och tittar på när vi är här? Är det hela den helgen eller bara fredagen? Du kan ju se när du har tid så kan jag rätta mig efter det i så fall. Vi har inte bestämt något vi ska göra utan vi ska gå efter vädret....

2011-11-24 @ 07:16:26
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Typiskt mig, jag glömde helt av i vanlig ordning. Teflonminne här. Jag får gå in och kika på de andra istället.

2011-11-24 @ 08:00:27
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Här var det glashala vägar, så jag kom hem seeeent igår kväll å stupade i säng, därav frånvaron. Men shoppa gjorde jag med besked i går, de flesta klapparna är nu fixade, å dessutom "nödvändiga" sådana ;-D KRAM!

2011-11-24 @ 09:07:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

God morgon..Att kunna beställa på nätet är jätte bra när man har små och inte tiden räcker till.Men att shoppa i butik är helt annat..Ha en fin torsdag.kram

2011-11-24 @ 09:37:27
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tyvärr så missade jag denna real life utmaningen.

Har varit mycket denna vecka med jobb,jobb,jobb och jobb.(Stackars Askungen;) )

Kram på dig!

2011-11-24 @ 09:41:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Vuxenmamman

Ja tänk så mycket vi tjejer gillar shopping. Helt galet egentligen. Men vi ser det ju på olika sätt.

Att jag inte tog upp Kina berodde mest på att jag inte ville tjata för mkt om det.....men det kanske jag skulle ha gjort.



Bra inlägg du skrivit.



Kram

2011-11-24 @ 10:19:21
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Caroline

Klick klick klick, det är ju så lätt att shoppa på nätet. Alldeles för lätt ;)

Tycker också ibland inne på affärer att vissa varor bara ropar på en "köp mig, köp mig", senast igår var jag med om detta och kom hem med två ljuslyktor...



Ha en fin dag!

2011-11-24 @ 10:56:15
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0