Skrivet den: 2011-11-10 Klockan: 12:59:53

Sammanställning av Real Life - Pyssel

I morse när jag lämnade Guldklimpen i skolan så var det blockflöjts-dax igen. >>>
I dag så övade de dock på Feliz Navidad, den heter så på utländska också va? Det är liksom en internationell jullåt som alla känner till under det spanska namnet ;)
Och julstämningen lade sig som en mjuk filt över mina förkylningströtta axlar.....(poetiskt va?)


Och på TV har de redan börjat med julprogramm och julreklam. Guldklimpen är helt i extas och frågar minst 100 gånger om dagen om det är jul i morgon eller hur långt det är kvar till jul.
Suck!

Vi har dock lyckas att komma överens om att det är ca 6 veckor kvar till jul och att dessa 6 veckor INTE är i morgon. Det är ju så svårt att föklara detta med tid när de inte har något som helst begrepp om den.
Men visst har Guldklimpen en almanacka i sitt rum där han kan följa månad för månad, dag för dag. Han har bara inte riktigt hajjat det där med tid än.

Men nu var det ju inte detta jag skulle snöa in på utan komma över på pyssel via en smidig övergång via julen. För om det är något som jag förknippar med jul så är det pyssel.
Hoppas bara att jag lyckas att komma till skott och pyssla med ungarna i år. Har ju splitter nya pepparkaksformar att använda. Problemet är bara att det inte fanns någon deg.

Jo jag vet att man kan göra egen deg.
Men har ni sett ingredienslistan till den?

Men nu över till veckans sammanställning av de modiga som vågat berätta om sitt pysslande eller ICKE pysslande.

- Alfva har redan börjat med julpysslet, pepparkaksbak. Det var att vara RIKTIGT ute i god tid. Fast det kanske behövs. För med det resultatet så behövs det nog övas lite om det ska bli några pepparkakor. FAST man kan använda dessa till att göra cake-popps eller vad de nu heter, eller strö över på filen eller annat gott.

För Alfva berättar att hemma hos dem, där är det mannen som får stå för pysslet, om det ska bli något av.
Det låter bra det. Män ska också odla sin kreativa ådra.

- Anna är en RIKTIG pysslare när det gäller scrapbooking och gör UNDERBARA kort som hon ger bort. Jag blir SÅ avundsjuk på detta för jag är också en klipp- och klistrare. Fast jag kommer liksom aldrig till skott. Har en hel låda full med fina papper och klistermärken som jag ska göra fina album av......en dag.

Så har hon börjat med cup-cakes också.
Läskigt frestande.
Bäst att JAG håller mig borta från sådant pysslande. Annars så kan vi säja adjö till beach 2012 på momangen ;)

- Marie-Louise kunde inte komma på något pyssligt hemma hos sig och det är ju INGET fel i det. Inte alla pysslar och det måste man inte göra. Det går SÅ bra att njuta av andras pysslande här på bloggarna.

MEN rätt vad det var så hittade hon en 12 år gammal låda med något som ska bli ett minne.....någon dag.

Det är rätt, man ska inte ha för bråttom och hasta på i viktiga beslut. Nej tänk igenom hur man verkligen vill ha det ;)
Fast denna lådan låg under en stor klädhög och ett SÅDANT pyssel har jag också hemma hos mig. En klädhög med saker som ska strykas, sys om eller lagas. Ungarna hinner växa ur dem innan jag kommer till skott med detta.

- Carina tror jag har det största pysslet i denna lista, en trädgårdsbänk som hon pysslat ihop alldeles själv.
Vart får människan allt ifrån?
Och så finns det folk som JAG som knappt kan pyssla ihop en ikea-möbel MED beskrivning.
UNDERBAR!

Och så gör hon lingonkransar på bänken. Sådana är ju bara så fina. Jag har ett speciellt öga till dem för min mor brukade alltid göra sådana åt oss systrar till Luciatåget när vi var små.

- Jenny är en riktig pysselmadam och jag vet inte vad det skulle kunna vara som hon INTE pysslar med.

Hon fick en kommentar en dag om hur roligt hennes barn skulle komma att få det tillsammans med en mamma som är så pysslig. Men saken är den att så blir det INTE. Jenny föredrad att pyssla själv.

Och vet du vad, det gör jag också. Problemet är ju bara att ungarna aldrig lämnar mig i FRED. Och så tar de mina saker och gömmer dem.
Suck ;)

- Jenny i Wales tänkte också hoppa över veckans utmaning för hon ansåg sig INTE vare en pysslig person. Men när hon nu visar upp sitt bakskåp så förundras jag över hur mycket pyssel det finns nu-för-tiden till baket. Fina formar, fint strössel, fina figurer, ja massor.
Har Panduro öppnat en speciell avdelning för bakning kanske?

Dessutom så har hon en låda full med saker för att slå in presenter och DET är väl att pyssla. OM man nu använder sina saker till att pyssel-slå-in presenterna med.
Men man kan ha dem att titta och njuta av också, det har jag också. Fast då blir det ju inte så mycket pyssel förståss ;)

- Hanna är ÄNNU en person som INTE såg sig själv som pysslig. Men när hon börjar att lista upp alla saker som hon gör, ja då vet jag inte varifrån hon fått det ifrån. För här är det minsamm både pärlplattor med ungarna och piffa till gamla möbler.
Ja om inte detta är att pyssla, ja då vet inte jag...

Ja det var en MASSA pyssel här men jag slås av hur många det är som inte anser sig pyssla. Men nästan allt är ju att pyssla; matlagning, bloggen, fixa sig i håret ;)
You name it!

Men kanske att man har lite FÖR höga förväntningar på sig själv och sitt pysslande. Det behöver INTE vara ett loppisfynd som man snajsar till och visar upp i en heminredningstiding.

Nej fram för mer pyssel.
Och jag ska BANNE mig pyssla ihopa det däringa pepparkakshuset med ungarna i år.
Jag skriver in det i almanackan på en gång....

Tack så JÄTTEmycket för allt deltageri. Jag blir SÅ glad när ni är med och berättar.

Håll utkik, på måndag kommer en ny ledtråd.

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

En stor eloge till DIG för ditt pysslande att sammanställa alla real life uppdrag ;)

Det är kul att läsa!

Kram på dig!

2011-11-10 @ 15:27:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: carina

Så kul att läsa vad du skriver :)

Jag kikar in och läser varje dag, men kommenterar inte alltid. Tiden vett du Ler :)

Kramen♥

2011-11-10 @ 17:08:55
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Freja

Missade att vara med i den här, så mycket fantastiskt fint pyssel, vad många kreativa människor det finns!

2011-11-10 @ 19:56:13
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åhh så kul att läsa sammanställningen!!! - å ja, panduro har nog en hel del bakgrejor numer ;-D

Själv hade jag rumpan full i dag å hann aldrig kasta in ett inlägg, men får jag itne pyssla blir jag galen, det är min avkoppling... däremot tränar jag ALDRIG så ett tips är att köra ett real life om träning för att se om alla verklgi är så hurtiga, zumbadansande, powerwalkande, arobic och simmar morsor som det verkar ;-D KRAM från soffpotatisen som senast var på ett gym 2007....

2011-11-10 @ 19:58:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Dina sammanställningar är bland det roligaste jag vet :D Kram vännen

2011-11-10 @ 20:54:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: HelbergHouse

Wow, vilken möjlighet att hitta roliga möbelfynd utomlands! :)

2011-11-11 @ 13:00:40
URL: http://helberghouse.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0