Skrivet den: 2011-05-04 Klockan: 23:36:17

Vad trodde jag?

Att jag skulle komma hem i så god tid att jag kunde sätta mig här?
Oj oj oj vad blåögd jag är ibland.

Vi kom precis hem. Fått ungarna i säng, duschat och nu får jag säja god natt. För nu kryper jag i säng.

Vi har varit söderut med grejjer, strosat på stranden, ätit glass och avslutat dagen på MacceD. För första gången i hela mitt liv, och jag har varit på många MacceD runt om i världen, så har jag varit på ett dåligt ställe där maten har varit under kritik.
Annars så brukar ju just denna kedja smaka likadant överallt och se likadant ut. Men inte idag. Synd bara att jag inte hade krafter över att klaga.
Jag sket i det.

För jag hade redan stått upp för mig själv idag när jag sa åt en hundägare utanför skolan att ta upp hundskiten som hunden lämnade efter sig.
Ägaren tittade på mig som om jag anklagade henne för något orimligt, att det inte var hennes hund som lagt skiten där.
Jag fattar verkligen inte folk...

Så det fick vara nog för i dag.
Jag åt min hårda hamburgare och vissna sallad.

I morgon är det REDAN torsdag och Alexander ska på sitt första studiebesök med skolan. De ska till en bondgård och titta på djur. Han har varit eld och lågor hela veckan.
Vi får se hur det går.

Nu en GOD NATT!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Ibland brukar jag säga till mig själv att det

inte är värt att ta striden hela tiden.

För det kan ta på krafterna att klaga också!

Man får helt enkelt välja sina strider ;-)



Usla hundägare som inte tar upp "sin" skit!

Här är problemet större med hästskit efter

gångvägarna, men det är på något konstigt sätt

accepterat att de kan skita var som helst...



Önskar dig en härlig torsdag med sol och värme!

2011-05-05 @ 08:39:36
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja ibland orkar man bara inte klaga, det tar på krafterna faktiskt. Vad spännande med studiebesök, jag förstår att han längtar. Kram vännen

2011-05-05 @ 09:52:05
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0