Skrivet den: 2011-05-24 Klockan: 23:57:01

Sol- & Bad-helg

Helgen avnjöts solandes och badandes.
Men innan man går till stranden måste man grunda med en rejäl frukost.
-och smörja in sig
-och packa picnicväskan
-och borsta tänderna
-och få med sig alla saker och leksaker
och, och, och...



Precis som för två veckor sedan så var stranden bred på morgonen, lågvatten.
Så jag körde på som vanligt med fett-brännar-tur direkt på morgonen. Bra så har man det avklarat.
Minst 10.000 steg innan jag får sätta mig på handduken och sola.
Och Irma sov gott. Passade in på hennes morgonlur.



Så fick Irma sitt premiärdopp i havet.
Kalas!
Fast lite kallt.





Sedan satt Irma och jag under parasollet medans killarna grävde ett hål ner till Kina.
Eller vad är det som ligger på andra sidan klotet vid Kanarieöarna?
Tänk att det kan vara så roligt att gräva ett hål.
Underhållning i flera timmar.
Och så ska det ju fyllas med vatten också.
Evighetsjobb ;)



Två hela dagar med underbart strandliv.
Nästa vecka är det dags igen, men då blir det långhelg för det är Kanarie-dagen här på måndagen så den blir helgdag.
Lördag, söndag och måndag på stranden innan det bär av till Sverige på onsdagen. Då ska väl det bli liiiiite färg på mina ben. Jag begär inte så mycket. Bara att de inte ska lysa svagt av skärt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å, vad underbart det ser ut!! =)

2011-05-25 @ 08:55:54
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad duktig du är med dina strandpromenader :) det är väl också lite "tuffare" att gå så där i strandbrynet eftersom sanden tar emot lite.

Det ser så härligt ut när ni är där på stranden och i havet, jag längtar verkligen bort just nu. Kram

2011-05-25 @ 08:59:17
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0