Skrivet den: 2011-05-26 Klockan: 00:05:56

Jag gjorde det......ännu mer panik

Jag gjorde det!
Jag tog bilden på frisyren och gick in på frisörsalongen och sa:
-Sätt saxen i håret. Nu ska det väck!

Resultatet blev INTE som på bilden.
Hur svårt kan det egentligen vara att klippa när man har en bild att gå på.
Jag är otroligt besviken. Kanske går det över när jag får piffa lite själv men faktum kvarstår att hon klippte INTE som jag visade att jag ville ha det.

Största misstaget att hon klippte för mycket på sidorna och på polisongerna. Och luggen blev helt fel. Det som skulle blivit en fräck 50-tals frisyr blev en tantig kortfrilla.
Blääääää!
Nu har vi VERKLIGEN hårpanik här.

Det är så jäkla trist när sånt här händer för du ska ju dras med frillan jämt. Det går ju liksom inte att lämna den hemma eller byta tillbaka den.

Nej jag får sova på saken och hoppas att det växer ut igen under natten på något mirakulöst sätt.
Eller om det inte händer så kanske det går att släta över skadan med lite vax.

Men man kan verkligen säja att jag blev lik min mor nu.
Det ser till och med jag. Det är inget fel med det. Min mor är en kalaspingla. Men det var ju inte så jag hade tänkt mig.

Till råga på allt så fick jag två OLIKA polisonger...... BBbuuuuuuääääääää!

God Natt och välkommen hårfen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Det där fixar du till en snygg frisyr med hjälp av lite vax gumman! Jag tycker du är FIN! KRAM!

2011-05-26 @ 07:22:20
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Alfva

Äh kom igen, lite vax/mousse på det där och tvinga håret lite åt sidan i luggen (förmodligen är ditt hår inte vant att ligga så, så det kräver lite trix..)

Blir superfint!

Personligen tycker jag dessutom att du ska testa att lägga i lite ljusare slingor för att bland annat lyfta fram luggen, då kommer nog frisyren att kännas annorlunda.

Kram

2011-05-26 @ 08:51:58
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Helene

Det är jobbigt när håret inte blir som man tänkt !!

Jag tycker att du blev fin...men man måste ju känna det själv...

Ha en fin dag.

Kram Helene.

2011-05-26 @ 10:47:23
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

När du har vant dig vid håret och får fixa till det själv så kommer det bli mycket snyggt. Det är snyggt nu med, men jag förstår vad du menar. Jag avskyr att gå till frissan just för att det nästan aldrig blir så som jag har tänkt mig. Jag har så mycket virvlar i mitt hår så om jag visar upp en frisyr som jag vill ha så vet jag att det kommer inte bli så, för frisörerna klipper aldrig så att det passar mina virvlar :( Och du, fördelen med riktigt kort hår är att det växer ut snabbt ;) Kram

2011-05-26 @ 10:47:26
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Ruffsa till det, i med vax och skum sen kommer du att vara snyggast igen :)

Men jag håller med om att det är trist när frissan inte blir som man vill. Frisörer har en tendens att vilja klippa upp mitt hår massor sen "fluffa" till det så jag ser ut som en permanentad tant .. inte ok det heller!

Kram

2011-05-27 @ 08:58:44
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0