Skrivet den: 2011-05-25 Klockan: 12:49:10

Hårpanik!

Nu går tvättmaskinen på högvarv.
Torktumlaren likaså.
Sverigekläderna håller på att tas fram och väskorna skall packas.
Vi åker ju bort över helgen så allt måste förberedas så mycket som möjligt.

Deklarationen måste avslutas och skickas in.
Toaletterna ska städas.
Matsäcken ska handlas.
Sängarna skall bäddas rent.
Räkningarna skall betalas.
Kanariska folkdräkterna ska fixas innan fredagens skoluppvisning.

Och JAG borde gå till frissan.
Jag ser för TRÄLI ut i håret.
Men hur ska man kunna gå dit när man inte vet hur man vill ha det?

Jag skulle vilja stega in där och säja:
Hej!
Jag behöver en frisyr som gör mig jättesnygg och som gör att folk vänder sig om efter mig på gatan.
Jag behöver en frisyr som bara tar 5 sekunder att fixa i ordning på mornarna.
Och en frisyr som inte behöver unerhållas var 6e vecka.
Har ni någon sådan på lager?

Tror inte det...

Nej vad jobbigt detta är. Jag brukar alltid försöka hitta på något nytt med håret varje gång jag går till frissan.
Man blir så uppiggad av lite kul i håret.
Men på sista tiden så har jag kommit ut därifrån och sett ungefär likadan ut.
Det verkar som hårfrisörskan är lite rädd för att göra något för drastiskt, ÄVEN fast jag sagt till henne att det är så jag vill ha det.

Fegisar!
Kanske dags att byta salong?
Jag får leta lite på nätet och se om det finns nån bra sida med tips.


Detta hår SKULLE jag vilja ha men kommer ALDRIG att får. Mitt hår är och förblir spikrakt vad jag än gör.


Jag blev också väldigt förtjust i den serbiska sångerskans frisyr från eurovisionsfinalen. Men den är vågad.
Vågar jag?
Den kanske inte är så lättskött heller....

Kanske....kanske inte.....;-)

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Klart du vågar klippa dig som henne! Supersnyggt ju! KRAM!

2011-05-25 @ 13:31:07
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Katja

Håller m Tina, klart du ska klippa kort! Min frisyr tar max 5 minuter att göra iordning på morgonen och jag har kort som du kan se på min FBsida :)

2011-05-25 @ 18:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0