Skrivet den: 2011-05-17 Klockan: 23:22:14

Eurovisions-schlager-festival-finalen 2011

Det blev ett bra kalas, TROTS att gästerna ballade ur...



Vi var på IKEA på dagen och kom hem med lite ditt och datt som vanligt. Däribland en ny vardagsrumslampa. Alexander var i festivalstämning och provade lampstolpens andra funktioner med klassiska schlagerposer.
Mammas kille ;)



Bordet var förberett med alla de nödvändiga ateraljer som behövs för en bra eurovisionsschlagerfestivalfinal:
småplock, pizza, dricka, godsaker...
SVENSKA FLAGGAN ifall vi skulle vinna

och den obligatoriska startordningen för att fylla i beskrivning och betyg på varje låt. 1 till 5 där 1 är botten och 5 är en trolig vinnare.



Hela familjen i spänd förväntan över vad som komma skall.



Sanningen att säja så var det väl mest bara mamma som var i stämning. Ungarna tröttnade ganska snart och ville gå och lägga sig. Fick muta dem för att kunna få se Sveriges bidrag och sedan fick jag gå på nattningsrond.

Därmed missade jag en stor del av mittenpartiet där det, enligt Älsklingen fanns en hel del 4:or. Däribland Italien som kom i raketfart på slutet av röstningen och knep andraplatsen.

Som sammanfattning på denna finalröstning vill jag bara visa denna bild. Azerbaijan fick ETT poäng av oss bägge när vi lyssnat på den. Ett riktigt bottennapp enligt oss. Låten, den kommer jag inte ens ihåg. Och det är inte bara för att den knep förstaplatsen. Den var verkligen färg- och smaklös, fast den var halvsvensk.



Ärligt talat så satte jag inte en endaste femma. Fast jag missade ju som sagt mittenpartiet. Det kanske var nån kanonlåt där som jag missade.

Det är bara att inse att ungarna är lite för små än för att inse allvaret med detta.
Men vänta bara.
Jag ska drilla dem i sann schlagerandra och om några år så ska vi sitta här alla fyra med penna och papper i högsta hugg. Kanske vi även kan komma så pass i form att vi kommer ihåg att hoppa i galastassen. Då vore min lycka gjord.
Tillsammans med lite skumpa så klart!

Vann rätt låt?
Nej, det gör det ju aldrig...

/Y

Kommentarer
Postat av: Tina

Hihi! Oj du går verkligen in för det här med största allvar! Jag såg inte ens på det. Hoppas ni får en fin dag idag. KRAM!

2011-05-18 @ 09:10:38
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Helene

Jag missa det...Lite spännande är det allt när man sitter och kollar på det = ))

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2011-05-18 @ 12:03:50
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Såg ut som en bra kväll :) jag såg ingenting av programmet men det berodde främst på att jag skulle upp och jobba på söndagen och hade jobbat kväll på lördagen så jag gick bara hem och sov :(

Kram

2011-05-18 @ 13:06:52
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0