Skrivet den: 2011-03-07 Klockan: 00:03:10

Söndagsfilosofering

God Afton!
Här sitter jag framför datorn med en bunke glass och min klassiska söndagsångest.

Återigen går en supersnabb helg mot sitt slut och jag har inte gjort ett enda dugg av det som jag skulle göra. Jag har gjort en del andra saker. Men det som jag SKULLE göra, det som behövdes göras, har jag alltså inte gjort.

Och det känns lite sorgligt...
Berget med saker som behövs göras växer sig större och större för varje dag.
Berget med saker som jag VILL göra är redan så stort att det inte får plats. Och tiden bara rinner förbi. Springer förbi. Rusar förbi....och bort. Borta för alltid.

Livet, det är ju det som är nu, dessa dagar som man kämpar på för att göra allt det som håller oss flytande. Laga mat, borsta tänderna, snyta snoriga näsor osv. Allt det som borde göras som bädda rent i sängarna, montera upp lampan, fixa dessa papper, det får komma när det hinns med.
Och allt detta som jag vill göra, sy lite grann, läsa de där tidningarna, uppdatera hemsidan, det blir nästan aldrig gjort.


Njutning, det är en god bok på stranden, för sig själv......tex.

Njutningarna, de hamnar alltid på efterkälken.
Livet, det rusar på med alla måsten och när jag tänker efter så har jag inte njutit. Bara rusat fram som en ångvält för att hinna allt det jag måste och komma fram till slutet på dagen och få tre sekunder för mig själv och glassen framför datorn...

Jag är så rädd för att livet ska rusa på som det gör nu och så vipps en dag så är det slut. Och då sitta där och ångra att jag inte gjorde på ett annat sätt och njöt....av livet.
För det tar ju slut en dag.
Tänk om man då bara har rusat på och stressat fram och helt missat livet.

Ja den här helgen har kommit till sin ända och det är dags att gå och lägga sig.
Jag har inte suttit vid datorn på hela helgen. Får försöka uppdatera i veckan som kommer. Barnen är hemma från skolan nästa vecka för det är karneval. Typ som sportlov hemma fastän med karnevalande istället för sportande.
Jag har inte fått ett enda mail.....
Fast å andra sidan har jag inte skrivit nåt heller.
Så det går väl jämt ut.

Nu är det nog dags att jag går och lägger mig innan jag filosoferar för mycket och blir konstig (are) i knoppen.

God Natt, vi hörs i morgon.

/Y

Kommentarer
Postat av: cecce

Ja du...om det är någon tröst så är du inte ensam i detta dilemma. Det är mycket som ska fixas och vi mammor har en tendens att sätt oss själv i sista hand. Egentid är en bristvara helt klart.

Kanske vi måste släppa kraven lite. Mota bort alla måsten och helt enkelt ägna oss åt det vi VILL göra lite oftare.

Jag försöker. Efter flera års uppslukande av barn och hushållsarbete känns det som om det är min tur att ta lite plats:-)

Jag struntar i disken och sätter mig vid datorn i stället. Skiter i att städa och går och tränar...typ så. Och det händer inte så mycket. Lite gladare blir jag dock!!



Kramar!

2011-03-07 @ 08:42:12
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Ja ibland blir helgerna inte riktigt som man tänkt sig. Men det låter ändå som du haft en mysig helg. Bara att vila från datorn är ju en sak. Skulle gärna sitta där på stranden med en bok och se ut över havet :)

2011-03-07 @ 12:20:04
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: CINA

JAG SÄGER EN GÅNG TILL DU ÄR EN HJÄLTE!!Jag beundrar dig på allt du gör , ser till att dina barn får det bästa , ett hem som strålar av energi..

Fixar o trixar med allt

så från mig får du 10 poäng.

Kram

Snart har du egna stunder , barnen växer ska du se..

2011-03-07 @ 21:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0