Skrivet den: 2011-03-14 Klockan: 11:10:43

Snöat i natt

God Morgon!
Det har visst snöat här i natt. Jag såg regnet i går kväll och hörde åskan under natten. Men i morse när jag gick upp så trodde jag att det hade blåst över.
Icke!
Det spöregnade och när jag tittade på termometern så visade den 14 grader. Det är inte roligt i ett hus utan isolering.

Jag stod som bäst och funderade på om jag verkligen skulle skicka Alexander till skolan idag. Men jag gick in och väckte honom när jag gjort frukosten. Vi är väl vikingar....

Men när jag kände honom på pannan så var han varm och när jag tog tempen så visade den på 38 grader.
Konstigt. Han var ju frisk igår.
Ett tecken ovanifrån......?

Men på nätet så ser jag att det snöat i bergen och är ett riktigt ståhej. Folk köar för att komma upp och se på det otroliga som hänt. Tv är där och det är allmänt kaos.
För tre snöflingor.
Så blir det när man ALDRIG sett snö.



Fler bilder kan man se här >>>

Så vi är alltså hemma idag och ser vad som händer med febern. Måtte det bara INTE vara öroninflammation IGEN.

/Y

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Ha ha ha!!!!



TACK!!!! Det var dagens uppmuntran jag behövde. En nästan 4 minuter lång film om några snöfläckar. Kan inte annat än le. Jag tror du får ta fram skidorna åka upp i bergen och visa hur man gör :)



Krya på er !

2011-03-14 @ 11:16:27
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: uh-huh-me.com ~ Nettan

Hej!



Jag vill tacka för dina trevliga kommentarer på senaste! Orken har varit svår att hitta denna sista period som höggravid så jag har inte hunnit in hit till dig förrän nu!



Jasså, din son är född den 23:e. Jag hoppas att bebis kikar ut då, gärna före :) nej, jag försöker att inte vara för otålig, det tjänar inget positivt till!



Vad spännande att du skriver på några böcker. Jag jobbar på bokförlag och ser glädjen i människor när de får ge ut sin första bok! Det är stort =)



Vilken härlig video du bjuder på, tänk om de såg all snö det finns i Sverige då =)



Nu ska jag läsa lite mer härinne om att bo utomlands. Det har jag gjort och skulle inte tveka att göra igen! USA är drömmen :)



Ha det gott och krya på er!

Nettan



2011-03-14 @ 12:43:31
URL: http://uh-huh-me.com
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha!! Kanske ska jag skicka över lite snö så dom kan göra en hel film om ;)

Hoppas att ni får lite varmare snart. Förstår att det blir kallt inne hos er ..

Kram!

2011-03-14 @ 13:00:25
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Haha, jo man kan ju förstå att det blir lite exotiskt med snö hos er :-)



Hoppas att din lille prins piggar på sig snart!



Kram!

2011-03-14 @ 14:38:58
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Oj snöar det hos er! Asså denna vinter - den utvidgar sig alltmer :)



Här börjar i alla fall våren närma sig på allvar - så skönt.



Kul att du hittade in till mig och du är välkommen tillbaks!

/Kristina

2011-03-14 @ 18:52:23
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Haha, ja så det kan bli för lite snö. Här skulle vi nog lägga oss o tjuta om det kommer mer snö nu när våren äntligen är på väg! Skickar lite solskenskramar!

2011-03-15 @ 12:17:58
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0