Skrivet den: 2011-03-11 Klockan: 11:41:00

Morgonsväng har guld...

Jag har varit i väg med Alexander till skolan nu på morgonen. Trodde ju att de hade denna veckan ledigt eftersom det var karneval och hade därför inte gått iväg med honom varken på onsdagen eller torsdagen.
Men igår när jag tittade ut genom fönstret och såg alla barnen på skolgården (vi har en privatskola på bottenplanet i vår byggnad, men jättedyr) så blev jag tveksam om det verkligen hade hela veckan ledigt och inte bara på tisdagen som var helgdag.

Jag tittade i skolpapprena och visst var det så. Tisdagen var helgdag, resten av veckan stog det inget om.
PINSAMT!
Jag hade glömt att ta med mig min son till skolan...
Men när vi gick till vårdcentralen igår på Irmas 6-månaderskontroll (eget inlägg kommer) så träffade vi en morfar som alltid brukar gå med sitt barnbarn, som går i A:s klass, till skolan. Han sa att Paula, som flickan heter, var hemma hela veckan. Det hade mamman sagt.
Phu så då var det inte bara jag som hade missuppfattat dagarna.

Så vi knallade iväg till skolan i morse. Irma med feber för hon fick en spruta igår. Men alla på gott humör.
Det fanns INGEN utanför skolan.
Skumt.
Så vi gick hem igen och jag började bläddra bland papprena från skolan. DÄR på andra sidan om helgdagarna så stog det att denna veckan kunde bli ledig och man väntade på godkännande från skolledningen i den stunden som papprena skrevs.
Och?
Det hade tydligen blivit bestämt att veckan var ledig i alla fall. Det måste jag ha missat...


Jag och Irma i en smuttsig bilruta....på gott humör, det är ju fredag.

Så vi gick hem igen och åt frukost. Ja jag och Irma. Alexander hade förståss redan ätit.
Och tack för alla råd om mat och matning av Alexander. Det är skönt att höra andras åsikter i sådana här situationer.
Som info. kan jag meddela att Alexander fick välja mat igår och valde hamburgare som vi alla åt med stor aptit, både lunch och middag.
Utan så mycket strul.

Jag har hopp om att det kanske kan gå vägen om jag slappnar av lite i hela situationen och låter honom vara litegrann...
Han är ju trots allt i en trottsperiod just nu där allt är nej och jag vill inte.
Synd bara att det ska gå ut över maten.
Men om vi andra försöker ha det så trevligt som möjligt vid bordet så kanske han kommer självmant och slutar att använda matstunderna som situationer att utöva sitt trotts på.

Det var skönt att skriva av sig i alla fall.
Nu fortsätter vi på fredagen...

Vi höres.
/Y

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Haha vad roligt, lite oklara besked ang ledighet där .Kanske lite irriterande om man som du drabbas!

2011-03-11 @ 13:46:29
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0