Skrivet den: 2011-03-03 Klockan: 23:51:27

Min egen lille sjömatros

Jag har precis avslutat skapandet av en karnevalskostym till lille Alexander som han ska ha i skolan i morgon. Karnevalen är i full gång här i Las Palmas och temat i år är havet.
I Alexanders skola har man fest i morgon och alla "mammor" fick i uppdrag att sy en matroskrage och köpa en hatt till sina barn.



Nu har jag suttit och knåpat med mitt och det blev ganska bra. Fy 70-singen vad jag har saknat att sy. Jag älskar ju att sy och skapa nya kläder eller knanske bara sy om gamla, men på sista tiden har det ju knappt funnits tid att gå på toan så syendet ha kommit lite i skymundan. Men nu var jag ju tvungen att sätta mig och då kom den gamla lusten över mig.
Man kanske skulle ta sig lite tid.

I morgon bitti, klockan 9 så ska barnen i skolan gå tåg ute på gatan och sjunga och spela för alla föräldrar. Jag hoppas SÅ att det inte regnar och blir förstört. För idag har det varit lite konstigt väder så man vet aldrig.
Octavio är så ledsen att det är på morgonen. För då kan han inte komma och titta utan måste köra som en galning med sin lastbil för att hinna allt.
Men svärmor kommer ju. Skamm vore väl annars, även fastän hon i normala fall ligger och sover vid den tiden.

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på en lugn natt utan några skrämslingar. Fast känner jag mig rätt så måste jag upp och känna på pannor i alla fall för att försäkra mig om att ingen feber stiger. Har man väl blivit skrämd en gång så....

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0