Skrivet den: 2011-03-09 Klockan: 00:44:41

Karneval i skolan

I fredags hade barnen i Alexanders skola karnevalståg ute på gatan. Alla föräldrar var inbjudna att komma och titta på.
Det var småklasserna som fick komma ut och lufta sina hemmagjorda maraccas och dansa till trummryttmerna. Årskurs 3 år (där Alexander går), 4 år och 5 år.

Som vanligt här, så var det fullt ståhej och de som uppförde sig sämst var föräldrarna som trängdes och knuffades med varandra för att komma så nära som möjligt och fånga sina små telningar på film eller bild.
De flesta av mina bilder blev förstörda pga att föräldrar trängde sig fram och ställde sig framför min kamera. Jag hade Irma i bärselen på magen så jag kunde inte knuffas så bra. Då hamnar man i skymundan...

Men några fina bilder fick jag.
Håll till godo.


Innan vi gick hemifrån på morgonen.



Här kommer de ut från skolan via stora entren.



Alexanders klass och fröken. Alex vrider huvet ur led för att se om vi kommit.



Föräldrarna som galningar i sin iver att fotta de små.



Min lille sjömatros, mammas stolthet.

Octavio kunde komma ifrån en sväng också till Alexanders stora förtjusning och farmor kom, lagom tills det var slut och barnen tågade in i skolan igen. Det är min svärmor det...

Sedan gick jag iväg och fick stå 1 timme i kö på banken, medans min feber steg och jag fick nackspärr och ont i ryggen av Irma i bärselen. Då hade jag inte ätit frukost än och var död av sömnbrist från natten.
När jag kom hem så stupade jag i säng och låg där och tog igen mig innan det var dags att sätta igång med dagen. Eller det var nästan dags att gå och hämta hem A igen.,

Det var den dagen som avslutades med uppätningen av hyrespengarna men som till slut även fick sitt slut även den.
Hyrespengarna är numera tillrättakomna och insatta på kontot igen. Men det blev en helg full med oro över att de hade kommit bort.
Åh vad jag tycker om maskiner som inte funkar...

/Y

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Oj vilken påfrestande dag,

men sonen är hur söt som helst :-)



Är du pigg nu?



Många kramar

2011-03-09 @ 09:43:06
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Vilken fin matros!!!

Tycker alltid det är svårt att fota i sånna samnhang föräldrar kastar sig fram värre än paparazi.

2011-03-09 @ 10:07:36
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Så söt sjöman, vilken rolig idé att gå karnevalståg. :-)



Tack för fina ord ang min kreativa idé om trädgrenen i Mejas rum. Dock är jag ofta sån som har hundra idéer som inte kommer mer än till pappret, men denna vara jag bara tvungen att förverkliga. O semlorna som var halvt egengjorda var kanon, fick ju göra det roligaste jobbet med fyllningen, hihi!



Önskar en fin kväll!

2011-03-09 @ 19:48:29
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad SÖT han är!!



Hoppas att du mår bättre nu, låter som en tuff dag...



Kram Nina

2011-03-09 @ 21:03:00
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0