Skrivet den: 2011-03-19 Klockan: 22:39:54

FARS ♥ dag

I dag har det varit fars dag här i Spanien och jag ska ärligt erkänna att jag var helt borta. Hade ingen aning om det förrens igår.....(dåligt samvete, jajjemen).


Frukost med tidningar & tårta. Ni ser väl att fars-dags-kortet föreställer familjen, mamma, pappamed skägg, storebror och lillasyster.

Men i morse så hoppade vi upp ur sängen...lögn. Vi låg kvar i sängen en timme efter att ungarna vaknade och sjöng ut hela sångboken "Nu ska vi sjunga". Ungarna måste ju få lära sig svenska klassiker så mamma tar ton i sängen he he.

Jag ska faktiskt passa på och berömma en av moderskapets fördelar. Man får lära sig att sjunga. Jag är helt kass på att sjunga. Men eftersom jag gillar det och Alexander inte har haft något att klaga på så har jag sjungit för honom och låter inte såååå himla falsk nu för tiden. Ganska bra om jag får säja det själv. Man får ju öva och öva utan att känna sig generad. Ungarna klagar inte eller kommer med lidande blickar. Nej uppmuntrande det är vad de är. Så jag har sjungit på. Och blivit säkrare vilket är lika med bättre.
BRA!

Men efteråt så.
Jag satte Guldklimpen vid skrivbordet och sa till honom att jag skulle gå ut och köpa en present till pappa. För att det var fars dag, det visste han redan, det hade de talat om i skolan (jag kanske borde börja där jag med...)
Han kunde ju rita ett kort som vi kunde sätta på presenten. Så gav jag honom kritor och ett kort.
Men det är en hemlis sa jag. Vi får inte säja något till pappa.
Nej nej, det var han införstådd med.

Jag gick i väg för att inhandla rekvesita och frukostbröd.
När jag kom hem så stog O och fnissade i köket. Precis efter att du gått, sa han. Så kom Alexander in i köket och viskade:
"Pappa, jag måste säja något till dig som jag inte kan säja.....Mamma har gått iväg för att köpa dig en fotbollstidning."
Så slog han händerna för munnen och såg förskräckt ut. Oj!
Jättegulliga unge. Han hade inte kunnat hålla sig.

Vi åt frukost med nybakt bröd, tårta (som de hade i brödaffären), nypressad jos och fotbollstidningar.

Sedan satte jag mig vid datorn för att beställa flygbiljetter till Sverige och då började kallabaliken >>>.....suck!

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Haha! Det är inte lätt att hålla tyst när man är liten. Edvin är likadan ;)



svar: Tore blir 9 månader den 30:e. Hur gammal är Irma?

2011-03-20 @ 05:59:37
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Härliga ungar :-) Och UNDERBART kort!!



Sv: Haha, jag klagar säkert en massa i min blogg, men jag hoppas att även mina läsare kan läsa mellan raderna. Jag hoppas att dom har humor och förstår ironi :-)



Ha en skön söndag!!

2011-03-20 @ 08:58:22
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0