Skrivet den: 2011-03-30 Klockan: 23:52:06

Alexanders födelsedag

Alexanders födelsedag, förra onsdagen, firade vi med att bjuda in farmor & farfar på lunch och tårta. Kalas skulle vi ju ha lördagen efter (som i lördags), men liiiite måste man ju fira.



Provade ny inställning på kameran och det gick ju sådär. Måste troligen leta på instruktionerna och lära mig lite om de olika knapparna.

Ja må han leva i alla fall. Och Alexander hade valt tårtan helt själv i butiken. Ja jag köpte tårta. Man får vara lite smart ibland. Och den var verkligen god.



Till lunch svängde jag ihop en liten hemmavariant av Flygande Jacob och det gick hem hos kanarierna.
Tur att man blir så tjusig på kort. Griskultingen kom fram igen. Tur att man ligger i "hårdträning" inför bikinisäsongen. Annars så skulle jag helt tappa hoppet.



Paketöppning är alltid lika spännande...



Så här glad blir man om man får ett nytt spel till Nintendot. Hittills så har vi bara haft "vuxenspel" och Alexander har pillat och knappat med dem så att han har blivit superduktig. Men det är alltid roligt att få ett anpassat till sin egen ålder. Här var det Toy Story 3 som låg i paketet.



Så nu är vi, hela familjen, spelgalna här hemma.
Jag har aldrig varit ett fan av varken data- eller TV-spel och hade aldrig nåt DonkyKong eller annat spel när jag var liten.
Men det blir en drog...
När man väl börjat.
Vi har ett braintraining-spel som man kan öva upp hjärnan, ett Dr Layton-spel där man ska lösa mysterier och nu detta Toy Story som funkar lika bra på vuxna som inte är så händiga med sånt här.

Alexander är fast. Jag är fast. Och pappa är fast. Här sitter vi allihopa som fastklistrade vid Nintendot.
Jag vet ju vad vi ska ha med oss på planet till Sverige i alla fall.
Inte glömma laddaren bara. Till hemresan :)

Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vadå griskulting?!?! Ser ju bara en läcker tjej i sina bästa år <3 Å smart att köpa tårtan, sånt gillas fniss Önskar er en toppen dag, här väntar storstädning... suck! KRAM

2011-03-31 @ 10:24:33
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0