Skrivet den: 2011-06-14 Klockan: 13:25:56

Sverigesemester, Yohanna provar nyheter

Det finns ju många roliga saker i mataffärerna. Så mycket nytt som jag aldrig smakat på eller sett förut. Det måste ju rådas bot på för NYFIKEN är jag. Och mat och godsaker TYCKER jag om.

Först ut är de nya Ballerinakexen som jag hittade i mina föräldrars kakskåp.
De fanns i två smaker och bägge var ju tvugna att testas och utvärderas.

Första tuggan och doppet på chokladkexen gav mig en chock.
UNDERBART!
De smakade verkligen kladdkaka och hade samma konsistens. Utan doppet i mjölken var de inget att hänga i julgranen men ett litet dopp, ja faktiskt i vad som helst, gav dem den riktiga kladdiga smaken. Jag provade att doppa i mjölk, saft och the.
Allt funkade.

De andra kexen, de med vaniljsmak, var dock inga höjdare. De smakade vanliga O´reo-kex och kexen blev inte lika mjuka som chokladkexen.
Konstigt, är de inte samma kex?

Min far sa att att de inte hade blivit några sensationer på marknaden, dessa kex. Men jag är MYCKET nöjd. Dessa blev ett par favoriter på en gång.

Ballerinas kladdkakekex, de med chokladsmak får av mig en 5:a av fem möjliga.

Har ni provat dem?

Kommentarer
Postat av: ewa trulsson

Hej1

Jag gillar inte alls de kexen. Har provat Ballerina kladdkaka, visserligen inte doppat dem i mjölk men

nej de var inte alls i min smak. Tacka vet jag vanliga kladdkaka. Håller med din far vad han sa.

Hälsningar från ett halvmulet Malmö men 20 grader.

ewa.t

2011-06-14 @ 17:09:24
Postat av: Marie-Louise

Hemma hos oss är dessa kakor en stor favorit, de tar slut snabbare än vi hinner öppna paketet, nästan. Kram

2011-06-14 @ 22:50:38
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Fast de med choklad är bäst :) Attans glömde skriva det i förra kommentaren ;) Kram

2011-06-14 @ 22:51:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Förstår att det måste finnas många godsaker i affärerna att utforska här hemma när man kommer på besök. :-)



Ja det kanske inte är så värdefullt halsbandet, nog bara plastpärlor men det har blivit kvar hos mina föräldrar tillsammans med annat från min barndom som det så lätt blir när man flyttat till eget bo. ;-)



Kram på dig o hoppas ni har det bra här i Sverige!

2011-06-15 @ 16:13:16
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Sofia - Hildas Hem

Herregud! Här sitter jag småhungrig och spanar in ditt inlägg. Jag vill inget hellre än att kasta mig i bilen och åka till affären och köpa Ballerina :)



Jag har bara testat kladdkakan och de tycker jag är jättegoda! Särskilt att doppa dem i mjölk. Mmmmm!



Jag är dock inte så kräsen när det gäller sötsaker - jag äter det mesta men Ballerina Original är nog ändå min favorit.



Jag önskar dig en fin kväll!

Kram Sofia

2011-06-15 @ 19:18:33
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0