Skrivet den: 2011-06-13 Klockan: 13:58:19

Sverigesemester dag 9, Göteborg here we came

Vi kom hit i torsdags och dagarna bara rinner förbi.
Börjar få lite stresskänslor i kroppen att jag måste slappna av och njuta.....bra reaktion. Går så bra att slappna av då.

När vi åkte från Hallsberg i torsdags så sken solen och det var varmt. Jag hade packat ner våra finaste sommarkläder och vi hade solsken i blick.

När vi kom fram till Göteborg spöregnade det och var svinkallt. Jag upptäckte att jag gjort en klassisk sverige-sommar-fel och planerat packningen efter rådande väder och inte tänkt på att här växlar vädret otroligt mycket. Det fattades många värmande kläder i packningen.
Men det fick vi lösa på något sätt.

I alla fall.
Tågresan var helt otrolig.
Jag hade sett oss släpandes på barnvagn, resväska, ryggsäck och ungar. Upp och ner för tåg, fälla ihopp vagn, bära upp väskor osv. Men när tåget kom så vidade det sig att vi skulle åka med en dubbeldäckare, en sån har jag aldrig åkt med.
Är de nya?

Det var bara att köra på vagn och väska. Rakt in i kupen kom vi och där fanns ett speciellt ställe för att ställa barnvagnen på, UPPFÄLLD. Irma kunde sussa på där utan att behöva flyttas på och vakna.

Hela vagn 2 var oreserverade platser så ingen kunde komma och mota bort oss när vi väl satt oss ner på ett ledigt ställe.
KANON!

För 500 spänn reste vi, vi 4, till Göteborg på 2,5 timmar och behövde inte slita med packning och barn det endaste.
DET tyckte jag var väldigt prisvärt.



Alexander fick till och med sitta på konduktörsstolen och kika ut på spåret, om än i fel riktning. När vi var ute och utforskade tåget han och jag, så stötte vi på den jättetrevliga tågvärdinnan som bjöd in honom att kika.
Allt gick JÄTTEBRA!

Dock hörde jag en yngling som var jätteförbannad på att det inte fanns plats för hans ryggsäck och att det var för mycket oanvänt utrymme in ingången på kupén osv osv.
Jag vet inte vad han var van vid. Allt var jättebra. Det fanns speciella bagagehyllor för bagaget. Det var inte fullt med folk utan alla fick plats. Det var ju inte tågets fel att han hade en ryggsäck som var tung att släpa på.
Ibland tror jag bara att folk klagar bara för att klaga....
JAG/VI var jättenöjda.

Men när vi kom fram så spöregnade det alltså. Så shoppingen på stan blev inställd och vi gick istället och satte oss på Mc:D och åt och tittade på folk.
Så gick vi en sväng i Nordstan och sedan på tågstationen tills vi blev hämtade och kom hem till Göteborgsfamiljen.

Kärt återseénde och visning av allt nytt som skett. Bäddning av sängar, uppackning av väskor, badning av ungar och så bums i säng.



Det var torsdagen det, den 9 juni.....dag 9 i Sverige.

Från sol i Hallsberg till regn i Göteborg.
Hur ska sommarvädret bli igentligen?
Resten av juni blir det.....kallt?

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0