Skrivet den: 2011-06-25 Klockan: 22:48:45

Sverigesemester dag 24, vår Midsommar i bilder

Morgonen grydde med sol och hopp om fint väder.
Vi klädde på oss och gick ut för att plocka blomster tillsammans med en hel bunt andra människor.

Men var fanns alla blommor?
Överblommade?
Jag kommer ihåg från min barndom, att vid denna tidpunkten så var det högsäsong på alla blomster som fanns i uppsjö. Nu var det knappt att vi hittade tillräckligt till en bukett.

Jag fick dock ihop till en bunt kransar för att höja midsommarstämningen. Sånt är ju nästan obligatoriskt. Men med dagens stress så kändes det nästan som överkurs...





Sedan kom finbesöket, min lillasyster Emma, med sambo och tax.
Och som ALLTID, semesterns höjdpunkt: smörgåstårta OCH jordgubbstårta.



 

Sedan kom dagens fiasko.
Vi missade midsommardansen kring stången.

Lunchen och påklädning av ungar tog oförlåtligt lång tid och vi kom 35 minuter sent till Folkets park. Där de på dessa minutrar redan hunnit både resa stången och dansa kring den.

Besvikelsen blev enorm.
JAG hade åkt väldigt långt för att få dansa med mina barn och så missade jag det. Men för att trösta oss så sa vi att om dansen var över på 5 minutrar så kan det inte ha varit mycket att hänga i julgranen...

Jag tog tock en alldeles egen sväng med Alexander. Men det blir inte samma sak när man inte når runt stången.



Nästa år så åker vi till ett annat ställe eller så anmäler jag mig som lek- och sångledare till dansen. Och då SKALL det dansas i minst en timme.
Vem har hört att man drar prästens lilla kråka, så gå vi runt kring en enebärssnår, skära skära havre, jungfru skär, raketen, upp på källarbacken, små grodorna, viljen i veta samt en riktig långdans på bara FEM minutrar?



Vi gick hem och spelade kubb istället. Medans vi väntade på att grillen skulle tändas.
Och då kom ju regnet förståss.



Och så fick jag äntligen min sill och färskpotatis.
Slutet gott, allting gott...



Det var det!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ina

Ni är så hjärtligt välkomna till Garphyttan och Folkets Park nästa år för midsommarfirande. Här har vi ett fint firande.

2011-06-26 @ 16:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0