Skrivet den: 2011-06-16 Klockan: 18:58:42

Sverigesemester dag 10, ÄNTLIGEN har jag henne

För en tid sedan, när jag var hemma hos min faster, under ett av mina Sverigesemestrar, såg jag att hon hade en söt liten madonnastaty i sitt fönster.
Jag blev förälskad i den.
En sådan ville jag också ha.
Och sedan dess har jag letat efter en likadan.

På en av de bloggar som jag läser så såg jag en dag ett fotoreportage >>> från en liten butik i Bollebygd. DÄR, mitt i  bland all inredning stog hon ju.
Min madonna.
Eller en av dem. Inte likadan men väl bra nära. En sådan skulle jag fixa.



Så nu när jag är och hälsar på i Hindås så tog vi vägen förbi butiken när vi skulle och handla. Precis vid torget i Bollebygd så ligger den. Om man står utanför ICA-butiken, med systemet i ryggen, så tittar man snett till vänster, över stora vägen.
DÄR!

Jag fick gå in och in i butiken själv, vilken lyx. För i en sådan affär tar man inte in två 4-6-åringar med mycket spring i benen och pill i fingrarna. Men OJ, när man får gå in själv och titta i lugn o ro så är det svårt att inte komma ut med halva sortimentet.
OM man tycker om stilen.

Jag älskar den där, shabby chica stilen, eller hur det nu stavas. Men det är inte MIN stil. Det är fint att titta på men jag blir så trött på att ha det bara vitt omkring mig.
DOCK hade de ett par underbara porslinskoppar med fat i rosa med fåglar på. Jag bara måste hitta någon att köpa dessa till som present. Nu när jag inte får ta med mig något hem på skit-RYAN-planet.

Jag köpte ÄNTLIGEN madonnan och som tur var, var den inte i sten som jag hade trott utan i dett mycket lättare materialet trä. MEN jag kunde inte motstå att köpa även dessa söta stenar åt min/a prins-essor. Min far kommer att säja något om att släpa sten på planet och han har ju rätt, det är onödigt när det finns så mycket fin sten på kanariestränderna. Men jag får liksom aldrig tid att sätta mig ner och pyssla så här fint.
KÖPT alltså!

Som vanligt så glömde jag kameran så det blev inga foton från den jättefina butiken. Men jag måste ju tillbaka och köpa koppen så då får jag skriva en minnesnotering om att fota butiken.

Nöjd och glad är jag i alla fall.

/Y

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Vad roligt att du äntligen kom dit! :) Det är en underbar butik. Hoppas du får en fin helg!

2011-06-17 @ 18:51:23
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0