Skrivet den: 2011-07-15 Klockan: 15:23:56

Förbenade bilringar

Nu ska vi snart gå iväg och äta den veckoenliga fredagslunchen hos svärföräldrarna och sedan blir det utgång för mig
.....hoppas jag.
.....om inget oförutsett händer.
Så jag tvivlar starkt på att jag kommer att blogga något mer idag.

Och i morgon får vi se hur mycket baksmälla jag har.
Känner jag mig rätt så kan jag, efter två år av absolut avhållning från alkoholhaltiga drycker, inte ens titta på ett glas vin utan att bli snurrig och med det tillhörande baksmälla i morgon.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på evigheter.
Provat kläder för att gå ut.
De sista åren med ungar så har det bara varit rusa in i garderoben och ta första bästa som man vet passar och som är rent.
Idag ville jag vara förberedd.

Ikväll när jag nattat barnen och vällingen är uppdrucken, så är planerna att jag ska vara duschad och klar. Klar för att i lugn och ro få ta på mig kläder och sminka mig.
Ingen stress hoppas jag på.
Ja ja det vet man ju hur det brukar gå.

Men runt 10 har vi sagt att vi ska sitta på restaurangen. Det är INTE sent här. Det är normal tid att gå ut och äta här.
Ja vet!
Klockan 9 stänger köker i Sverige.
Jag blir inte klok på detta...

Alltså detta med att prova kläder...
Det ÄR inte roligt.
Speciellt inte när ingenting passar.

Det är nästan så att jag ångrar att jag lät det gå så långt som 17 kilos övervikt. För det gick jag ju upp EFTER att Irma kommit ut. Det var ingenting jag lade på mig under graviditeten. Då mådde jag ju dåligt hela tiden (nästan).
Då, för ett år sedan, var jag nästan bara mage. Och den försvann ju på BB ;)
Men jag får komma ihåg att jag njutit av varenda kex och glass jag ätit och jag kom ju överens om med mig själv att jag var värd att tröstäta "lite" när jag hade det så jobbigt med strul-Irma.

Men nu är det mitt förflutna. Nu ska jag ut och har inget som sitter snyggt. Nu får jag betala för det.
Jag hade en idé i huvudet vad jag ville ha på mig. Men när det väl satt på så fick jag byta plan. Det såg för hemskt ut.

Nu har jag två vägar att gå.
Jag kan ta den taighta utstyrseln, som är lite festligare och mer discoinspirerad. Men se ut och känna mig som Michelingubben.
Eller jag kan ta på mig en tunika a´la tältstuk, se ganska smal ut, men tråkig.
Kort tog jag inte på kreationerna för DET känder för deprimerande.

Den ena eller andra?
Kanske att efter ett glas vin så bryr jag mig inte så mycket. Varken över bilringar eller tältstuk. I goda vänners sällskap så kanske sådana bekymmen bleknar.

Vi får se hur jag gör.
Bägge outfittarna hänger i alla fall i badummet och väntar på kvällen.

Trevlig fredag på er!

/Y

PS Bilden ovan är en carnevalsoutfit, den kanske passar ikväll......eller inte. DS

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Eftersom du sällan går ut tycker jag du ska ta det du känner dig bekväm i. Sitta och hålla in magen kan du göra en annan gång ;)

Sen får du helt enkelt ge dig ut och shoppa en outfit till nästa gång så du har något i garderoben som väntar, det är du värd !!!!

2011-07-15 @ 16:33:04
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0