Skrivet den: 2011-07-18 Klockan: 19:16:26

Diskar...tja la la la la la

Jag diskar diskmaskin just nu.
Tja la la la la!



För en gångs skull så fungerade allt som det skulle här i Las Palmas.
Killarna från Media Markt kom.
På rätt dag.
De hade med sig maskinen.
Vi hade kopplat in ett grenuttag på vattenuttaget.
Vi hade kontanter hemma.
Maskinen fungerade.
Och nu diskar den.

Resultatet får jag återkomma med. Men hittills så är jag MYCKET imponerad av ljudnivån.
Den nästan inte hörs...

HÄRLIGT!
Det är vi verkligen värda.

Jag satt och tänkte på det häromdagen.
Mina föräldrar åker omkring i en STOR volvo. De är TVÅ personer.
Mina svärföräldrar åker omkring i en STOR VW. De är TVÅ personer.
VI åker okring i en liten skokartong/SEAT. Vi är FYRA personer.

Mina föräldrar har diskmaskin sedan många år tillbaka. De är 2.
Mina svärföräldrar köpte diskmaskin för ett litet tag sedan. De är 2.
VI diskar för hand och kämpar och har dåligt samvete när vi inte hinner. Vi är numera 4.

Då ska vi inte tala om hur de och vi bor.
Det är ju så tokigt.
Det är ju NU, när vi är barnfamilj med så lite tid och när vi är många och behöver mycket utrymme som vi ska ha stort hus, diskmaskin och rymlig bil.
Varför gör då ekonomin att vi inte kan ha det så?
Nä, vi slår till och skuldsätter oss så att vi får hjälp nu. Så tar vi räkningarna när vi blir äldre och får det bättre ställt.

Nej skämt åtsido.
Men visst är det tokigt.
Och vi köpte faktiskt diskmaskinen för skatteåterbäringen. Så pensionen är räddad.
Nu ska bara skokartongsproblemet lösas.

Fast först ska jag NJUTA av diskmaskinslyxet.

/Y

Kommentarer
Postat av: ewa trulsson

Så härligt att ha diskmaskin!

Själv har jag varit diskmaskinen alltid

o är fortfarande.

Fast det är lättare att diska nu när vi bara är 2.

Har inte plats till någon diskmaskin heller

så det får vara som det är.

Ha det bra

ewa.t

2011-07-18 @ 19:29:13
Postat av: Åsa

Fast det är väl just för att de bara är två nu, som de har lite bättre ekonomi...? Fast visst är det surt!

Härligt med diskmaskin nu ändå va?

2011-07-18 @ 20:59:33
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Ååhh vad jag längtar tills vi flyttar in i huset och vi får diskmaskin!! :) Ljuvligt!

2011-07-18 @ 21:25:16
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Annelie

Härligt med diskmaskin, grattis :-) Jag skulle aldrig klara mig utan min maskin!! Innan jag träffade min man hade jag inte diskmaskin och tyckte det var en helt onödig sak...men den åsikten är ändrad... :-)

2011-07-20 @ 10:28:43
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0