Skrivet den: 2011-01-30 Klockan: 15:07:47

30 januari 2011 Gårdagens "nästan" dataköp

Det är ju lögn i 17 att komma åt att skriva blgg på eftermiddagarna. Jag skriver att jag ska återkomma med rapport senare på dagen men lyckas ALDRIG.
I går kom vi hem sent från shoppingrundan, lunchen hos svärisarna ställdes in och när vi väl kom hem så var det fotboll och säng-i-stoppande av ungar. När jag väl slog mig ner i soffan skulle det avslutas filmtittande på en film som vi började titta på innan jul, tror jag att det var.
Jag kom inte åt datorn i går kväll heller.

Fast det kanske var lika bra för "skitdatorn" har en tendens att haka sig på em/kvällarna. CPU-en har en tendens att flippa ur och gå på högvarv så datorn hänger sig.
Virus eller bara gammal dator? Det är frågan...


Gammal, snart 7-årig, hemma gjord dator, som måste gå i pension.

Som jag skrev så åkte vi ut på stan för att leta ny dator och vi åkte till Media Markt. De brukar ha stort utbud, låga priser och kunnig personal att fråga om. För är man inte speciallist, som inte jag är, så vill man fråga många saker om man ska spendera så mycket pengar som en dator kostar. Och ändå så fattar jag ingenting.

Vi hade tur, det var inte så mycket folk i affären. Jag haffade en kille som såg trovärdig ut och började bombardera honom med mina frågor. Fast även om han tålmodigt besvarade alla dem och tog fram en dator som han kunde rekommendera för de behov som jag beskrivit, så får jag ändå alltid en känsla av att man blir lurad.
Man kan ju hoppa upp och sätta sig på att direkt efter jag köpt en ny så kommer det att komma en nyare, bättre och billigare.

Precis som med platt-TVsarna just nu. Det kommer ju ut nyheter redan innan de nya kommit ut i affärerna. Det är ju omöjligt att slå till.

Men jag bestämde mig för en dator, den killen rekommenderat, och tog kartongen för att spendera mina kära slantar. På vägen till kassan paserade vi dock en disk där de informerade om ett erbjudande på internet och telefoni. Det erbjudande vi haft nu under ett år, med spanska Telia har gått ut och de kommer att ta skyhögt betalt för de tjänster som vi använder.
Erbjudanden är bara för nya klienter, verkar de tänka.

Så vi har letat nya erbjudanden att haka på och här var ett. Det braiga var också att tecknade man sig för ett abonemang så skulle man få 750 spänn att handla för i butiken.
Passade ju bra när vi skulle handla dator.
Tanten som vi skrev på hos sa, då vi skrev på, att affären skulle ha sk. "momsfria dagar" nu på måndag och tisdag. Så köp ingen dator nu, sa hon. Vänta tills på måndag.

Så det blev ingen dator idag.
Vi ska åka tillbaka nästa vecka istället och köpa momsfritt med en värdecheck.
Låter nästan för bra för att vara sant.
Och så brukar det ju vara också.
Alltid nått trix med erbjudanden.

Jag får berätta sen vad som verkligen händer.
Men snart kan det vara så att jag är med ny dator....pirr i fingarna.

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Hoppas du blir med nya fin dator snart! :-)

Vad har ni för väder? Åker du hem till Sverige några gånger varje år? Nu blir jag nyfiken...vad jobbar du & din man med?



Många kramisar

2011-01-30 @ 19:50:00
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Siolia

Har du sett att dom söker bloggare i utlandet på blogg.se - lite längre ner på sidan :)

2011-01-30 @ 23:19:44
URL: http://siolia.se
Postat av: moni

herregud! det låter som nån lurendrejeri det där... vad var det för abonnemang?

2011-02-01 @ 20:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0