Skrivet den: 2011-02-18 Klockan: 22:16:58

Är gräset grönare på andra sidan...?

...ja det kan man ju knappt säga eftersom här nästan inte finns nåt gräs...ha ha ha




Då så, då kör vi igång.
Många som kommer förbi här på min blogg, kommer förbi för att de letat information om Las Palmas, Kanarieöarna eller om att flytta utomlands. Jag får många frågor om hur det är, vad som är annorlunda och hur man gör.
Alltså drar jag slutsattsen att intresset är mycket stort....

Därför tänkte jag ha en liten Gran Canaria-special, kan man kalla det.
Fråga mig det du undrar.
Varsågoda.

Jag ska försöka att svara så gott jag kan och utifrån mina erfarenheter.

Vad 70-singen gör du på Gran Canaria?
Längtar du hem?
Vad tycker du om kanarier?
Din bästa maträtt?
osv...

Jag låter detta sitta kvar under hela helgen och på måndag så tar jag mig i kragen och svarar (om det nu är så att någon undrar något förståss).

Tills dess.
Ha en trevlig helg!

/Y

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Ok jag frågar på.

Vad är största förändringen med din flytt?

Finns det saker här hemma du saknar tänker då på allt från prylar och mat till sjukvård och annat rent praktiskt?

Jobbar du?

Barnen har de barnomsorg?

Din man är han från Canarie öarna, hur träffades ni?

Språket, tar du dig fram med engelska?

2011-02-18 @ 22:29:38
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Ska bli roligt att höra lite mer om livet i din stad. Mina köksskåp är proppfulla, vinden är full, källarförrådet är fullt. Kartonger står hos mamma, brorsan...Ja, du förstår mitt problem. Härom veckan slog jag sönder fyra ljusstakar så nu är det lite mer plats igen...;)

Ha en fin helg! Kram

2011-02-19 @ 15:05:22
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: María

Hej Yohanna!

1. Jag undrar hur stor skillnad det är på klimatet om man jämför Las palmas-trakten med t.ex Playa del Inglés, Puerto Mogán etc? Jag tänker då mest på vintermånaderna.

2.Funderar ni nånsin på om det kommer att bli något nytt Vulkanutbrott (vet inte om den är aktiv) på GC?

3. Känner du dig begränsad av att bo på en ö? Jag menar, bor man på fastlandet så känns det som att det finns mer möjligheter? eller....

4. Har det varit svårt för dig att få "egna" spanska tjejkompisar? med "egna" menar jag tjejer som inte har nån relation till din man eller hans familj utan som du själv träffat å blivit vän med.

Tack på förhand

2011-02-19 @ 17:52:32
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Tack för att du lämnade ett litet avtryck hos mig så att jag hittade till dig och din fina blogg! Ang din fråga så är en fatboy en stor sackosäck, dvs en sittmöbel :-) KRAM

2011-02-20 @ 08:29:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Åh så himla vårigt & tjusigt du har fått det på bloggis.



Ser fram emot svaren! Tjejerna här ovan har ställt många frågor som jag också är nyfiken på :-)



Kramar

2011-02-20 @ 14:53:28
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Roligt att läsa mer om ditt liv på Gran Canaria!



Det jag undrar är hur länge ni har bott där?

Hur kommer det sig att ni flyttade?

Vad är fördel och nackdel med att bo där gentemot Sverige?

Var det svårt att komma in i samhället och bli accepterad, kunna leva vanligt liv och inte känna sig som en turist?



Önskar en fin söndagskväll, kramar

2011-02-20 @ 19:48:35
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag har aldrig kommenterat någons blogg förut men som du kanske redan anar så kom jag in på din blogg när jag googlade om spanien.

Vet att det är kanske lite sent ute med en fråga och du behöver naturligtvis inte svara om du inte orkar, har tid eller lust...

Någon kanske har ställt denna fråga men jag undrar över om du tror att när man (jag ska börja gymnasiet snart) är lite mer äldre då och vuxen kan åka ner och plugga spanska där i Gran Canaria? Har du gjort det och i så fall hur är det? Ha funderat länge på det och jag kan spanska rätt bra säger min lärare och några släktingar som pratar spanska (fast dem är då sydamerikaner) men jag tror att man kanske lär sig ännu mer när man är i det landet som man talar det språket man vill lära sig. Tror du man lär känna många människor alltså att det finns chans att man får lite kompisar om man nu då åker och pluggar där nere, är det många "turister/utlänningar" som bor där du bor? Alltså hur är "spanjoren" är dem gästvänliga där nere eller lite trött på "turister/utlänningar". Självklart skiljer det från person till person och några tycker si och andra så men jag hoppas du förstår vad jag menar.. Ber om ursäkt att det blev lite många frågor och som sagt du behöver inte svara om du inte vill! Mvh

2011-06-15 @ 20:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0