Skrivet den: 2011-12-30 Klockan: 01:35:34

Sammanställning: Årets prestation

Herre Gud vad mycket fina prestationer, drömmar, kamper, viljor, blod, svett och tårar som kommer fram här. Jag blir alldeles vimmelkantig av allt fint som finns runt omkring oss.
Detta måste vi tänka på lite oftare.
Detta måste vi lyfta fram och känna oss stolta över JÄMT! Inte bara idag...



En del har svarat att de inte kunnat vara med i utmaningen för att de inte kommit på något speciellt de gjort under året och då blir jag lite sorjlig. Det är inte stora prestationer som jag har efterlyst här, utan prestationer av alla möjliga olika slag men som just DU är lite speciellt stolt över.

Om jag varit lite modigare så skulle jag ha skrivit om det som jag är som mest stolt över. Att jag överlevt med, det mesta i alla fall, förståndet i behåll. Jag har överlevt alla knasiga spanska påhitt, jag har överlevt ungarnas tjat och gnäll och jag har lyckats att borsta tänderna (ja nästan) alla dagar, under ett HELT år....igen.

För det är det där vardagliga sakerna, de tråkiga sakerna, sakerna som nöter på en, sliter på en och tråkar ut en. Det är de som man ska vara stolt över att ha klarat av under år 2011.
Men då tror väl inte folk att man är klok om man skriver det ;)

Men nu över till lite med spännande berättelser.

- Linda berättar om ett av de finaste ögonblicken i sitt liv, när hon förlovade sig med den finaste i mars detta år. Och att hon lyckats få fortsätta efter en praktikplats fastän hon inte hade någon som helst erfarenhet.
Jag gratulerar härifrån!

- Annelie berättar om sin kamp med fibromyalgin och hur hon under detta år lyckats att göra träningen som en del av sin vardag. Och på så sätt blivit hjälpt med sin sjukdom på ett sätt som hon inte hade förväntat sig.
Bra gjort säjer jag härifrån!

- Freja berättar om sin kamp för att hennes dotter skulle få vara sig själv i skolan och inte bli vare sig mobbad eller pressas in i en roll.
You go girl, säjer jag. FORTSÄTT att ge dem på moppo ;)

- Jenny berättar om en sak som faktist inte hon lyckats med...än ;) Men som väl hennes hund lyckats med och som hela familjen varit med och hjälpt till med. TIO valpar! Och så klgara jag på TVÅ barn....he he.
Ett hästjobb, eller jag menar hundjobb! Bra samarbete!

- Ansibecki har lyckats att byta ut soffhänget mot häng på gymmet både hemmagym och bortagym. Hon har lyckats att få träningen till rutin och gjort så under hela året utan några längre avbrott.
Hejja hejja kommer från mig!

- Viktkamp berättar om sin livsstilsförändring som hon, precis som jag, gjort under året. Dock är hennes mycket mer omfattande och mycket mer långtgående än min för hennes inkluderar även sjukdomar och längtan efter barn.
Jag säjer bara att vi är på väg, nu ger vi oss inte ;)

- Gunsan berättar om sin sjukdom RS och hur hon har fått acceptera att livet inte är som förut längre och att hon inte kan göra allt som hon gjorde förr. Med sina promenader och hunden så har hon fått tillbaka lite energi och mår bättre.
Så kul att höra lyckönskar jag.

- Ewa talar om detta med vardagspretationer. Att vara mor till SEX döttrar, mormor och fru, det är inte lite det. Men så har hon även läst in hela gymnasiet och kommit in på Stockholms universitet.
Du är en riktig krutgumma du Ewa ;)

- Anna håller på att renovera sitt kök där hemma men känner att det inte riktigt är hennes förtjänst. Nej inte det där väskinköpet heller som gjorde henne så nöjd. Nej det måste bli springningen som hon är stoltast över. Från att bara ha orkat flåsa sig igenom 3 km, springer hon nu 7 som en gasell.
Mot beach 2012 säjer jag, du och jag Anna ;)

- Ann-Mari har tagit tid med sig själv under detta år och lärt känna den viktigaste personen i våra liv, oss själva. Träning, goegömmor, skapartid, romantiska dater med mannen och inte minst ta hand om sin egna kropp.
Låter kanon tycker jag. Bra insikter!

- Madredetres har lyckats att överleva ett år på högskolan OCH med bra betyg. Alla som gått på högskolan vet ju hur det är. Så jag kan bara gratulera och vara jätteavis på alla spännande äventyr du kommer att få som arkeolog.
Plugghäst, jo jag tackar!

- Jenny i Wales har gjort en hel lista med prestationer och visst är det så, att året består inte enbart av EN prestation. Bland annat tar hon upp att hon lärt sig att bli lite mer sig själv. Och det tack vare sitt nya hemland. Det kan vara svårt att bo "borta" det vet jag och det tvingar en ibland att lära känna nya sidor av sig själv.
Så insiktsfullt Jenny y eloge till dig ;)

- Barnens Hjältar hade inga tvivel när det gällde detta ämne, det var självklart. I april kom lilla Milla och det var självklart en av LIVETS bästa prestationer.
Jag håller så med dig.

Så BRA gjort av oss ALLA och säkert fler som inte vågade, hade tid eller av någon annan anledning inte skickade in sina prestationer.
Var stolta!
Det har vi förtjänat och förtjänar varenda dag. För att visa det ska jag visa ett inlägg som en tjej skrev idag och som jag blev så berörd av:
- Åsa
Det behöver inte vara så mycket...

Nu hoppas jag att ni alla kom i stämning inför det nya året 2012 och inför alla nya nyårslöften.
Snart blir det dags att önska gott nytt...

/Y

PS Donken hoppar med här i efterhand och berättar om hennes två stora händelser detta år. Lilla Isadora som föddes och det egna företaget som startades.
Lycka till! DS

PS2 Katja hoppar med här också och berättar om sin GP-operation som hon kämpat för att få under så många år.
Äntligen Katja, äntligen! DS

Kommentarer
Postat av: Sand mellan tårna

Jag har inte glömt utmaningen men inte haft tid. Har umgåtts med nära och kära och knappt suttit vid datorn.

Ha en bra dag!

2011-12-30 @ 07:30:25
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Anna

Wow, vad många inlägg! Tänk vad vi alla har presterat ändå!



Hoppas på fler spännande utmaningar under 2012!

2011-12-30 @ 08:22:14
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Lisa

Vad duktig du är, måste jag börja med att säga!! You GO GIRL =)



Ja gravidmagar är underbara, och man saknar de så fort man är utan en =) Hihi..



Hoppas att ni haft en underbar jul och får ett bra nyår med, gott nytt år på er!!

Kram.

2011-12-30 @ 08:37:30
URL: http://fotolaiza.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Fantastisk sammanställning som vanligt :) Tack för i år :)

Kram

2011-12-30 @ 09:23:12
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ska gå in och läsa allas härliga berättelser!



Du ska inte känna någon press ang fika träff....Du måste bli frisk nu!!! Kan du så kan du :-)

2011-12-30 @ 09:36:15
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Underbara prestationer såklart! Och Åsas inlägg fick ju några tårar. Får göra om mascaramålningen senare alltså...

Självklart har jag också lyckats med saker under året, inte minst att bli gravid. Men jag är tyvärr en sån där lite halvnojig sak som inte vågar sammanfatta något som inte är klart. Lite fjantigt, men så är det.



Sv: Och nej, jag har inte fått kameran. Än. I eftermiddag ska vi iväg till ett köpcentrum och då ska jag blinka lite extra hårt. Jag vill ju ha min egen, inte sambons avlagda exemplar (som börjar gjort sitt ärligt talat).

2011-12-30 @ 09:38:12
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tack for att du tittade in i min blogg. Jag har nog gatt och blivit helt dagvild. Trodde torsdag var idag men idag ar det ju fredag. :( Men jag gor sa att jag skriver min Real Life idag och lagger ut pa min blogg. Du behover inte satta ut den pa din blogg om du inte vill, men gillar ju att vara med i Real Life. Jag aterkommer.



Haha vet inte om det ar ledigheten som stigit mig at huvudet eller om det ar alla graviditetshormoner. Natt maste jag ju fa skylla pa.... ;)



Halsningar Jenny

2011-12-30 @ 09:58:31
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Linda

Ska in på dom andra och läsa nu :)



SV: Klart, räkna med mig nästa år ;)

2011-12-30 @ 10:18:07
URL: http://lindahmari.blogg.se/
Postat av: Martina

Vilka underbara prestationer!!

Och nu sitter jag här med tårar i ögonen (och på kinderna) efter att ha läst Åsas inlägg!

Vilken underbar gest!

2011-12-30 @ 10:24:10
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Åsa

Puss å tack! Finaste finaste du!

Kramar

2011-12-30 @ 10:25:49
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Grattis till din stora prestation!

Wow! vad många fina inlägg!!! En medalj till Er alla. Riktigt härligt att läsa om.

Önskar dig ett Gott Slut på 2011 och ett riktigt

Gott Nytt 2012! Kram

2011-12-30 @ 10:31:13
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Bodypalace

I januari eller någon ytterligare måndad fram kommer jag att efterlysa före & efterbilder till ett nytt litet projekt i bloggen.



Wow vilken förändring! Du var minst lika snygg på första bilden som på andra ;) Men för att göra efterbilden mer rättvis kanske du skulle haft bikini på den också. Hur som helst ett stort grattis till det du har åstadkommit! =) GOTT NYTT ÅR!

2011-12-30 @ 10:49:11
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Jenny

http://iwales.blogg.se/2011/december/real-life-arets-prestation.html



Nu har jag gjort arets sista Real Life...om an dag forsent. ;) Men battre sent an aldrig?!?



Nu ska jag lasa de andras inlagg. Alltid lika kul!



Halsningar Jenny

2011-12-30 @ 10:57:46
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: donken

Nu har jag skrivit ihop allt. Det blev svinlångt även om det "bara" var två saker. Men hoppas du får en trevlig läsning! ;)



pöss!

2011-12-30 @ 16:46:59
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Katja

Bättre sent än aldrig kanske?? :) Här kommer mitt bidrag till Real life, utan bilder dock..



http://isnusmumrikens.blogg.se/2011/december/arets-sista-dag.html



Gott Nytt År!

2011-12-30 @ 16:59:26
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: donken

http://donkens.blogg.se/2011/december/in-real-lfe-med-yohanna-i-las-palmas.html

där är länk till inlägget. :P

2011-12-30 @ 17:01:05
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja du... valpar ÄR söta... men: vid 6 veckors ålder förvandlas de till bajsande och kissand MONSTER, de bits, ylar, skäller, är överallt och ingenstans...ja, allmänt SKITJOBBIGA !!! Men: när de sedan åker till sina nya hem och tystnaden lägger sig...så kommer man bara ihåg de fina och roliga stunderna :) (ungefär som med att föda barn...man minns inte smärtan och kämpandet, bara hur ljuvligt det är att se sitt barn för första gången...) Men nu ska Kajsa inte ha fler valpar (har haft 2 kullar a´10 valpar på 2 år) och Tuffla kommer vi inte avla på (pgr av att hon har lite avlagringar på armbågarna och det vill vi inte föra vidare) så den som blir kvar är ju Stella, och det dröjer minst 3½ år tills det kan vara aktuellt... och tills dess har man säkert valt att glömma bort hur jobbigt det var igen :)

kram kram

2011-12-30 @ 21:19:30
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: gunsan

Så härligt att läsa din sammanställning o få ta del av alla goa bloggares prestationer;))

o som du säger, det är ofta det vardagliga som

är en stor prestation, hur många gånger under ett år har man egentligen plockat i o ur diskmaskinen, ställt sig vid spisen, osv, det är prestation om nåt;))



kramizzzzzz

2011-12-30 @ 21:25:19
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Bodypalace

Tyvärr var det inte så många som besökte bloggen kring jul och där efter tror jag inte alla mina läsare har sett din bild och inlägg :/

2011-12-31 @ 08:01:28
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Katja

Blev inte länkad :S

2012-01-02 @ 10:08:20
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0