Skrivet den: 2011-08-30 Klockan: 12:12:57

Vänner från förr

I natt så sov HELA familjen HELA natten.
Det är inte illa.
Trots förkylningar, tänder, kissnödighet och vad det nu är som stör nattsömnen vanligtvis här hemma.
Jag är jättenöjd men INTE utsövd.
Kommer man någonsinn att bli det?


Letade i albumen efter en bild på oss från gymnasietiden, men det var som förgjort. Jag har inga foton från min gymnasietid. Den är liksom osynlig, som om den aldrig har hänt. Detta fotot är i alla fall från sommaren innan jag började gymnasiet. Grillning på altanen a´la "förr-i-tiden".


I dag ska vi iväg och träffa en gammal gymnasiekompis till mig. Vi studerade ihop på tekniska linjen för mååååånga år sedan.
Hur många är det egentligen?
Om man var runt 18 då och jag fyller 38 nu så är det....
20 år!
Inte klokt.

Hon facebookade mig för ett tag sedan och sa att hon och en kompis fått tag på en charterresa till Gran Canaria. Och nu undrade hon om vi inte skulle ta en fika.
Jovisst!

Så nu ska vi träffas idag och jag är faktiskt verkligen väldigt nervös.
Hur ska det gå?
Hur ska vi hitta varandra?
Hur ska ungarna sköta sig?
Vad ska hon tycka om Las Palmas?
Hur, hur, hur?

Jag jag är verkligen nervös....
Men vad skulle man göra utan facebook?

/Y

Kommentarer
Postat av: Felicia Thörnberg

Gullig blogg! =)

2011-08-30 @ 12:19:21
URL: http://feliciaoida.blogg.se/
Postat av: Västerbottenpaj - En sida för en god paj

För att lite enkelt svara på din första fråga, nej, det kommer du inte haha. Ledsen att säga detta, men inte så länge du har småbarn. :P

2011-08-30 @ 13:57:43
URL: http://www.vasterbottenpaj.se/
Postat av: Annelie

Jag har väldigt nytta av facebook, dels hålla kontakten med vänner både nya och gamla, familjen och barnens familjer i Chile. Men också att knyta nya kontakter och nya vänner.... :)

2011-08-30 @ 15:00:06
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men vad roligt! Fast jag förstår din nervositet också, men den brukar försvinna tämligen omgående när man väl har träffats :-)



sv: Jag är jättenöjd med min Acer, men det är ju en djungel med datorer... (jo, jag ligger verkligen efter med kommentarerna, men så blir det när man har varit på semester... ;-) )

2011-08-30 @ 19:01:30
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Marie-Louise

Men vad roligt och spännande. Hoppas ni får en helst underbar fika, och det är klart ni kommer hitta varandra.

Nja utvilad blir man nog kanske när barnen har flyttat ;) som tonårsförälder ligger man vaken för att vänta hem barnen istället... Kram

2011-08-31 @ 09:22:49
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Mira

Härligt att ni fått en bra natt iaf! Hoppas det håller i sig nu!

Här går det bra med sömnen för tillfället, jag tog en skriknatt i lördags och vägrade ge Ella flaskan som hon vill ha. Hon skrek i 40-50 minuter men somnade sen. De tre nätter som gått sen dess har hon sovit hela nätterna, från ca 21.30-07.30.

Fast inte känner man sig utsövd, på nåt sätt känns det som att man skulle behöva massa mer timmar till sömn. Får börja med att lägga mig samtidigt som Ella tror jag.



Har massa inlägg hos dig som jag inte hunnit läsa så du får räkna med att jag kommentarsbombar dig lite ;-)

Ska fortsätta läsa allt jag missat imorrn, nu är det sängen som gäller för mig!

Nattinatt

2011-08-31 @ 21:31:59
URL: http://mirandalux.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0