Skrivet den: 2011-08-28 Klockan: 23:43:04

Överasknings-födelsedags-kalas på stranden

Phu!
I dag får vi ta det lugnt och göra ingenting. Två snoriga barn hemma och två trötta föräldrar därtill.
Det går i lugnt tempo idag.

Gårdagen >>> blev lyckad till slut. Men det var kritiskt ett par gånger.
Slutet gott, allting gott.

Natten innan var, som jag skrev >>>, ett helvete. Irma var snorig, började få feber och ville inte sova. Bara gråta.

Alexander lyckades kissa i sängen och ville sova hos oss.
Ima vaknade tidigt och ville inte sova förmiddag.

Jag försökte att förbereda allting med humöret allt annat än på topp.
INGEN bra kombination.
När vi åkte hemifrån var jag allt annat än på humör för kalas.

När vi kom till byn San Felipe där Älsklingen växte upp, parkerat bilen och släpat allt till stranden så var det högvatten. Vilket i San Felipe betyder stenstrand, något som jag HATAR.
Detta med högvatten och lågvatten på stranden kan man läsa om i Yohannas strandskola >>>

Jag ska förklara.
Överaskningsfödelsedagskalaset skulle alltså gå av stapeln på stranden där Älsklingen hade sin barndom, tillsammans med hans barndomskamrater. Som han nu för tiden inte har så mycket tillfälle/tid att träffa.

Älsklingen växte upp i Las Palmas (storstad) men tillbringade helger, lov och sommrar i sommarstugan i byn San Felipe (liten by med typ 5 invånare, nja kanske fler då) som ligger i norra delen på Gran Canaria.
Om man tänker sig Gran Canaria som en klocka (igen) så ligger Las Palmas på klockan 2 och San Felipe på klockan 11.



Stranden där är verkligen vild och orörd. Där finns inga solstolar att hyra, inga konstgjorda vågbrytare eller ditforslad vit, tropisk sand.
Nej den stranden ser ut som en naturlig strand på Gran Canarie igentligen ser ut med klappersten, farliga strömmar och en parkering som ligger en BRA bit ifrån själva stranden.





Till stranden får man gå på en liten stig som är på väg att slipas bort av vågornas nötning och som kommunen satt upp en varningsskylt för att gå på, pga rasrisken.
Barnvänligt?
Not!
Ändå är det en väldigt populär strand....för kanarierna....som surfar.
Fast det finns faktiskt EN papperskorg där....kors i taket ;)



Hur som helst.
Vi kom dit, det var högvatten, ända upp på klapperstenarna, Irma gnällde för hon inte hade sovit och ville inte äta, det gick inte att bada för vågorna var så höga och strömmen var för stark och solen gassade och parasollet skulle sättas ner i STEN.
Ingen höjarupplevelse för en tjej som vill ha vit finkornig sand och lugnt turkosblått vatten.
Jag tänkte:
-Det här gör jag BARA för din skull min Älskling...





Men det blev bättre.
Vattnet sjönk undan med tiden och fram kom en fin sandstrand.
Irma lugnade ner sig och sov en bra stund i vagnen.
Vi åt vår picnic och det började komma barndomsvänner till Älsklingen som förstod att det var just en ÖVERASKNING.
Vi badade, gubbarna spelade fotboll, tjejerna skvallrade och barnen lekte i sanden.











Det blev en bra dag tillslut och vi var inte hemma förens klockan 9 på kvällen.
Älsklinge  verkade nöjd och gubbarna talde redan om att fixa en grillfest i september.
Jag känner mig tillfreds med resultatet men idag så vilar vi och jag har bestämt mig för att INTE gå ut och gå ikväll.
Jag har totalledigt idag.

/Y



Kommentarer
Postat av: Tina

Godmorgon hjärtat! Vad skönt att det blev bra till slut trots att det inte började så bra. Krya på er! KRAM!

2011-08-29 @ 07:39:52
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Stina

Det ser väldigt härligt ut det där.:-) Kram Stina

2011-08-29 @ 12:18:43
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Annelie

aha..... för några år sedan så var jag där....men då var det bara sten... men nu ser jag ju att det finns en strand där också.... :-) Blev så förtjust i den där bron, har för mig att det är spaniens högsta bro..

2011-08-29 @ 18:50:52
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åhh, så härligt att bo i värmen! Det är ju inte helt fel nu när det i Sverige börjar bli höst och så småningom vinter!



Ha det gott!

2011-08-30 @ 10:04:38
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0