Skrivet den: 2011-04-04 Klockan: 14:37:57

Söndags-semla

Två veckor fick vi vara friska (jag har inte velat skriva något för....ja ni ser ju vad som hände). Ja inte Alexander, han hade ju öroninflammation förra veckan. Så han fick bara vara frisk i en vecka. Men jag hade två härliga veckor som jag kunde motionera på och få ett flyt i viktnedgången.

Förra veckan började Irma vakna på nätterna och gråta. Vi trodde att det var tänderna.
Mitt i nätterna så fick hon feber. Vi trodde att det var tänderna. 
I mitten på veckan började snoret att rinna. Vi trodde att det var tänderna.
Men i slutet på arbetsveckan så började hostan, en riktigt skrällig sådan....tror inte att det är tänderna.

På fredagen när Alexander kom hem från skolan hade han feber...
Så nu under helgen har vi haft två sjuka barn här hemma och idag har det inte blivit nån skola.
I dag känner jag till och med mig täppt i näsan och sväljer med svårighet.
Hoppas hoppas att det inte blir något.
Jag måste ju ut och gå i eftermiddag. Annars så kommer ju nedgången på vågen gå åt skogen denna veckan.

Så förutom de 5-6 gångerna som jag måste amma på nätterna så har det även lagts till vanan att vakna klockan 3 och måste vyscha jätteledsen bebis som inte kan sova, antingen för feber eller hosta.
Men vet ni.
Man vänjer sig.
Idag känns som en riktigt bra dag, förutom då att barnen är sjuka.
Solen skiner och vi festade till med lite semlor igår som jag lyckades få till.

1. Se till att ha alla ingredienser HEMMA!


En kompis tippsade mig om att mandelmassa fanns på burk här på den lokala supermarketen. Och den var kanon. Lite rinnig men då breder man på den istället.


 
2. Vispa grädden.
3. Sällskap i köket är trevligt.
4. Bred på mandelmassa på bröden.
5. Pudra över vaniljsocker.



Smaskit men svårt att äta.
Och hembakta bullar hade nog blivit bättre. För dessa var lite torra.
Konstigt nog så smakade de bättre i huvudet när jag inte fick äta dem....
Ni vet, det bästa sättet att övervinna en frestelse är att falla för den. Och det är SÅ sant. Nu vet jag att semlorna inte är SÅ goda som jag tänker att de är när jag INTE får äta dem.
Nu kan jag hålla mig ett tag till.

Nästa frestelse att övervinna är våfflorna som ni skrivit om här så jag blivit alldeles jättesugen. Men det får bli nästa helg. För nu är det vanlig vecka och dags att ta tag i kalorierna.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej, och tack för bra råd... Visst är det svårt att "släppa" när jag bara ser att han inte klarar av det på egen hand. Han har ju ingen aaaaning om vad han vill göra! Aaaaarrghh... jag blir tokig!

Kul att du hittade till min blogg, och hjärtligt välkommen åter =)



Mysig och intressant blogg du har, jag lägger till på bloglovin´ och återkommer =)

2011-04-04 @ 17:24:37
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag

Så gott med semla! Har faktiskt inte ätit någon än i år. Beror inte på att jag bantar .. för jag har ätit en massa annat onyttigt ;)



Hoppas att du och barnen kryar på er snart!!

Kramar

2011-04-04 @ 19:32:01
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Josefin -Happy Days- *Vi bygger hus*

Men mums vad gott o smarrigt det såg ut. :-)



Nej det är inte en bulle i ugnen på gäsning utan vår nya bebis är ett hus som vi bygger just nu! En dröm som blir sann och en spännande resa med pirr i magen!



Kram o trevlig fortsättning på nya veckan!

2011-04-04 @ 20:52:38
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Marie-Louise

det där så väldigt gott ut :)

2011-04-05 @ 08:01:53
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0