Skrivet den: 2011-04-30 Klockan: 12:59:28

Lördagens stegmusik

God Morgon!

Idag har jag återfått gårdagens borttappade fredagshumör och jag är vid gott mod. Visserligen vaknade ungarna tidigt men jag tog tillfället i akt och tog dagens uppgift att handla färskt bröd till frukosten.
Samt att bära ut återvinningen.

En lång runda på morgonen passade jag på att ta. Bäst att ligga på plus innan lördagsgodiset plockas fram. Med musik i öronen och utan barnvagn stegade jag på i rask takt.
Livet var härligt. Tänk vad lite frihet kan göra.
Rundan som jag går varje morgon för att lämna vid skolan + extra svängen tar 1½ timme med barn och barnvagn. Idag klämde jag den på 50 minuter. Och hann då också köpa bröd.

Men tänk. Varför är musikapparaten alltid urladdad när jag ska ut och gå och aldrig när Älsklingen ska lyssna på fotboll i den?
Konstigt?
Men på 10 minuter så laddades den tillräckligt för att jag skulle hinna ta min runda med musik i öronen.
Med musik blir allt MYCKET enklare.

Det är en blandad kompott som jag har i minnet på musikmakapären. Gammalt och nytt, min musik och Alexanders godingar.

Idag tänkte jag bjuda på en av Alexanders favoriter från när han var bebis. När den kom upp i lurarna blev jag mäkta förvånad hur stegvänlig den var. MEN tänkte jag, om folk hörde mig nu skulle de skratta ihjäl sig.
Så här kommer en bra gångarlåt:



Och från senare på musiklistan kommer här en annan bra stega-på-låt. Den har en del år på nacken, ja inte många, 2 eller 3. Men ger bra energi ock tryck i stegen. Jag tycker om variation och olika rytm så man får variation i gången.
Vassegoa:



Så ja!
Ny energi inför lördagen då vi egentligen skulle ha åkt på födelsedagskalas. Men vi tror att vi hoppas det och är hemma och försöker få ordning på saker och ting.
För snart, kanske redan nästa helg, är det dags att börja årets badsäsong i sommarstugan. Och då blir det ingeting gjort på helgerna.
Jag kan ju inte komma likblek till Sverige...

Ha en UNDERBAR lördag!

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Musik är bara ett måste när man tränar!!! Vikigt...



själv blev det zumba i morse och jag klappar mig på axeln för jag hade inte tänkt att gå men jag tvingade mig själv och sedan mådde jag toppen när jag var klar med passet :-)



Önskar dig en trevlig valborg....fast det firas väl inte nere på Gran Canaria?! Men du får ha en fin lördag i alla fall.

2011-04-30 @ 16:37:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama
Postat av: Ama de casa

Jag går också tämligen mycket - men utan musik. Jag pladdrar med Anders istället. Han skulle nog föredra att jag lyssnade på musik, när jag tänker efter...

:-D

2011-04-30 @ 18:01:51
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Marie-Louise

Que viva Espana, var verkligen steg vänlig :) Vad härligt med en sån lång morgonpromenad, ensam och säkert i skönt morgonväder. Trevlig Valborg. Kram

2011-04-30 @ 19:46:58
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: penny

Hej på dig du :) åh tack så mycket:)Jo var lite trist men ingen fara får ta igen det nästa år och då är dottern lite äldre också :D Nu är hon ju bara 4 månader så hon hängde väl inte riktigt med vad som hände i alla fall.



Ja jätte irriterande och samma ungar har hållit på hela dagen idag med och ringt på dörren och stuckit och väckt dottern hela tiden men vi fick tag i dom till slut och skällde ut dom så nu blir det förhoppningsvis lugnt :) Hoppas du haft en bra valborg_:D

2011-05-01 @ 00:17:48
URL: http://pennylicious.blogg.se/
Postat av: Monica

2011-05-03 @ 22:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0