Skrivet den: 2011-04-15 Klockan: 23:11:53

Fredag med bakslag

Hoppade upp ur sängen i morse.....ok då. Släpade mig upp ur sängen i morse och såg med spänning fram emot att få ställa mig på vågen.
Nu skulle här bli en riktig överaskning.
Så som jag har kämpat i veckan och gått.

PANG!
+1,5 kg.
Jag fattade det först inte och trodde jag såg fel.
Men +1,5 kg, så var det.
Vart kom dessa ifrån?



Jag gick till viktlistan för att skriva upp det sorgliga men sanna resultatet. Och visst, visst var det så. Det var 4 veckor sedan sist.
4 veckor sedan den f-benade mensen kom tillbaka.
Efter 9 graviditetsmånader + 8 amningsmånader = 1,5 år av total frihet så kom den då.
Man tror så lätt att så länge man ammar så ska den hålla sig borta. Men ack så fel man kan ta. Och denna gång så tror jag att jag klarade mig längre än efter Alexander.
Jag har haft tur.

Och det är lögn i 17 att gå ner dessa veckor som den väntas. Kroppen suger åt sig all vätska den kan komma över och man ser ut som en spärrbalong.
Aha det är därför som jag sett så tjock ut på sistonde, tröstar det lite att tänka.
Men sanningen är att jag sett ut som en spärrballong sedan jag vari 7 månaden med Irma.

Nu hoppas jag att det är en av anledningen till de +1,5 kilona och att det inte var semlan som blev över från helgen,  som jag smällde i mig i måndags, som är boven. Även om jag har svårt att tro att kroppen skulle ha 1,5 kg vätska i kroppen lagrad som väntar på att få komma ut.
Då kommer det att bli blo-fölust så det smäller om det här och så får de ringa efter ambulansen.
Men det tröstar lite att tänka så.

Jag får vänta och se till nästa vecka hur läget ligger.
Nu är det bara att se till att motivationen inte går i graven med detta utan fortsätta som förrut med de längre prommenaderna.

Det kan ju vara nya muskler också.
Jag har hört att de ska väga en del.....;)

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0