Skrivet den: 2010-10-04 Klockan: 12:02:46

4 oktober 2010 Ja, det är mååååndag morgon...

Jisses, nu har jag snart förbrukat min lediga morgontid med att surfa runt på internetet. Jag skulle ju blogga.
Vart tar tiden vägen?
Det är ju så mycket som ska kollas upp.
Först kollar jag mailen.
Sedan fejjan.
Och så ska de nya korten läggas in i datorn.
Och så har jag ett par bloggar som jag måste kika nyfiket på för att se vad resten av världen har haft för sig under helgen.
Allt medans härligt the med smörgås intagits.

Vi har varit borta under helgen, ja på dagarna alltså. Vi har varit söderut och lekt turister på ett hotell där besökarna bor.
Tror ni inte att det regnade HELA lördagen. Det var ju så man gick åt. Jag har aldrig sett det regna en hel dag söderöver. Och det var ett riktigt regn, inte bara dugg Ja inte skyfall men.....ja regn.
Ja fast det blev ganska mysigt ändå för vi låg på hotellrummet och snackade och ammade. Sedan gick vi iväg o åt, drack kaffe och mös på rummet igen. MYS!
Men på söndagen var det kanonväder o vi solade o badade för fullt. Alexander slocknade klockan 7 i soffan.

Ja Alexander var hemma i slutet på förra veckan. Han klagade på halsont och hade feber en kväll. Så jag höll honom hemma torsdagen och fredagen för att se om det kom något vitt i halsen. Jag är ju expert på halsfluss efter de 148 gånger som jag haft det i mitt liv.
Men vi hade tur.
Det kom inget.
Och han var frisk till helgen igen.


En dag, medans Alexander var sjuk, råkade jag få
äta frukost med mig själv och en ny tidning.
Vardagslyx.

Jag blev iväglockad till hårfrillan i fredags. Jag var lite nervös för jag hade inte riktigt klart för mig hur jag ville ha det. Det var ju så länge sedan jag klippte mig (kan det vara 2 år sedan eller sviker minnet mig?), mitt hår växer inte så fort förstår ni.
Men jag drog en chansning och, ja det blev inte som jag hade beskrivit det för hårfrisörskan att jag ville ha det, men det blev bra ändå.
Det är ju inte så pjoskigt. Bättre än innan är ju huvudsaken....hmmm vad vitsig jag blev där då.



Lite kommentarer:
- Tack för alla kommentarer. Jag känner mig jätteglad. Denna bloggen började jag ju skriva för att informera min familj om vad som hände i mitt liv när jag flyttade så långt bort. Och det känns så konstigt, men roligt, att andra vill läsa den. Jag är SÅ överaskad. Ännu roligare är det när läsarna kommenterar, så TACK så mycket. Jag njuter...

- Om förlossningen med Irma håller jag på och skriver på hemsidan. Det är meningen att hon ska få sina sidor där precis som Alexander. Men jag har inte hunnit lägga ut det än. Dessutom tar det lite tid att skriva om den. Varje gång jag skriver ett stycke så kommer minnena över mig och jag måste ta en paus. Jag aviserar här när jag lägger ut det där.

- Jag hade helt glömt bort att kommentera hur storebror tycker att det är med en lillasyster. Det kommer det också.

Nu tack o hej för idag.
/Y

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Mammalyx :-)



Sv: Min lille är född 27 augusti, så 5 1/2 vecka.



Ha en fin kväll!

2010-10-05 @ 21:32:01
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0