Skrivet den: 2010-10-21 Klockan: 12:02:17

21 oktober 2010 OOoooouuuu (vargen)

Uj uj uj, idag hade vi det livat vid frukostbordet. Bägge ungarna var upp och på strålande humör. Alexander kom och väckte MIG (ska det inte vara tvärt om?) klockan 6.44 (mobilen ringer 6.45):
- Titta mamma, jag är inte arg idag!
Vi pratade om det igår när vi låg och natt-gosade i hans säng, att jag blir så ledsen när jag kommer och väcker honom på morgonen och han börjar skrika direkt åt mig att försvinna ut ur hans rum. Det tog visst skruv...

 Han hade en ganska jobbig natt (kväll) också. Vi hörde honom drömma inne i sin säng, ända bortifrån soffan. Rätt vad det var så hördes en duns.
Vi sprang dit.
Då hade han trillat ur sängen och detta är andra gången det händer.

Vi har ett räcke på sängen som ska förhinda sådant men jag vet inte hur han lyckas. Antingen så rör han sig så mycket när han drömmer att han på nåt sätt kommit ner i fotändan där det finns en öppning i räcket och trillat ut där. Eller också har han rest sig upp i sängen och trillat över räcket.
Ja ja det får vi aldrig veta.

Tråkigt vad det i alla fall, för han grät så och vi blev så rädda att han slagit sig. Vi har ju stengolv här, men en "hårig" matta i hans rum som förmodligen dämpat fallet.
Jag tog honnom i famnen och vaggade honom som jag gjorde när han var liten bebis (nu väger han 20 kilo och är nästan 1.20 meter lång). Vilka minnen som kom, vad stor han har blivit och vad ledsen man blir när ens "små" slår sig.

Men han slutade gråta och hade inte vaknat. Konstigt va!? När de är bebisar så vaknar de bara de hör att man lägger sig i sin egna säng och somnar. Buäääääää
Idag kommer han inte ihåg någonting.

Irma har blivit snorig igen, SUCK! och vaknade för att näsan var igentäppt. Jag fick suga lite med snor-Fian eller vad den nu heter. Hon är så tapper. Gnäller lite när man suger och man ser att det är olustigt. Men så fort jag tar bort den så skrattar hon igen. Hon skrattar föresten mest hela tiden nu, gullungen. Alltid glad.

Så nu satt vi vid frukostbordet alla tre. Och då börjar Irma göra vargen:
-OOOuuuuu
Och Alexander vill ju inte vara sämre:
-OOOuuuu han med.
Och så skrattar de gott bägge två.
Ja det var sanna mina ord en gudabenådad morgon......tack för det.




Utsikten ifrån berget där Alexanders skola ligger....
.....det verkar bli en fin dag idag.....

/Y

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Hej!

Vad kul att du gillar min blogg! :)



Roligt att läsa om din/er dag. Barn är så underbara! :) Ni har nog bättre väder än här hemma, just nu runt noll, blåst och regn...



Så nu till din fråga om inredning.(kul förresten att du frågar mig) Vad gäller haremstil kan jag tyvärr inte påminna mig om att jag har några bilder i den stilen, vilket hade varit lättare att visa hur jag tänker men spontant så associerar jag till mustiga färger som orange, vinrött, mörkbrunt, svart, silver, guld, mörka rosa och lila nyanser. Och glansiga tyger som siden, sammet, silke. Gärna orientaliska inredningsdetaljer som indiska lampor, tofsar, rökelse, fat i metall med slingrande mönster och blockljus på, massor av kuddar i sängen, eller i soffan, stora sittkuddar på golvet (i skinn, persiska mönster el liknande) om det är i vardagsrummet...Många mattir, tex en stor domierande matt matta i mörkröda färger/orientaliskt stuk eller matta på matta (som trasmattor fast snyggare). Jag ser stilleben framför mig med en stor vas (metall) med rosa/orange blommor och grupper av fina/udda föremål, fågelbur eller grupper av flaskor i rökfärgat glas(mullvad-, vinbär-, apelsintoner)



Om du har sett Lulu Carter inreda i Äntligen hemma tycker jag att hon ofta kör denna stil (marockanskt).

http://www.lulucarter.se/



Butiker: Indiska, Spiti, DIS, Bohem + samt plocka smått & gott från de stora affärskedjorna...



http://www.bohem.se/



http://www.caruso.se/orientalisk-inredning-indisk-inredning-vietnamesisk-design-c-221-1.aspx



http://www.disinredning.se/

http://www.spiti.se/

http://casamarrakech.se/



Kanske kan du hitta inspiration via länkarna!

2010-10-21 @ 21:31:01
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

Hejsan :D vad tycker du om min outfit? HISS ELLER DISS? :D Hoppas allt är bra med dig sötis :D

2010-10-22 @ 09:23:15
URL: http://jilliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0