Skrivet den: 2010-10-17 Klockan: 00:19:08

16 oktober 2010 Fredagsmys åt h-vete

...och som blev till en ledsen lördag.

Jag läser och hör att det är många som kör fredagsmys med sina familjer. Det är bra och mysigt. Jag gillar fredagsmys. När jag var liten hade vi alltid fredagsmys och det var en av de saker som jag saknade mest när jag flyttade hemmifrån.

Nu när jag har egen familj så skulle jag också vilja ha det men lyckas aldrig få till det. Alltid är det något som händer som stjälper det hela. Många gånger äter vi lunch hos svärföräldrarna och det drar ut på tiden så att det aldrig blir tid för mys på fredagen.

Men just i fredags hade jag tänkt att nu banne mig om det inte ska planeras in lite mys.
Jag planerade lite lättare lunch med Alexander när jag hämtade honom från skolan.
Jag planerade in så att Octavio tog med sig Alexander på stor-veckohandling med svärmor så att jag fick tid att laga nått speciellt. Vi får i alla fall inte plats alla + svärmor i bilen för att åka och handla. Och svärmor tar vi med för att hon inte ska behöva kånka på sitt köp ända hem tills armarna hänger i marken.
Jag planerade in tiden så att vi skulle äta och duscha och ändå få tid att se en film som Octavio sett fanns att hyra på TV-boxen. En som skulle passa Alexander.

Men som så många andra gånger när man planerar att göra något "extra" eller speciellt roligt med en tre-åring så slutar det i gråt och tandagnisslan.
Jag fattar inte varför det alltid blir så.....

Men det började lovande. Irma och jag lagade mat i köket sjungandes till Celine Dion. Jag kan svära på att Irma gillar henne lika mycket som jag för hon oooaaade-på för glatta livet. Försökte fånga det med kameran men som vanligt så slutade hon då för att istället inspektera kameran ingående.

Men sedan....först så gillade inte Alexander maten jag gjort och skulle absolut inte äta (har aldrig varit nåt problem förut, alex brukar äta med god aptit). Sånt är verkligen roligt att höra när man slavat i köket för att göra nåt extra gott och man blir på extra glatt humör.
Sedan så hade filmen som vi skulle se utgått ur sortimentet och vi fick ta en annan som blev en besvikelse.
Så fick Irma magknip och började gråta hjärtskärande så det gick inte att sitta kvar med henne i TV-soffan.

Alexander var uppe lite extra sent och efter att ha gått upp tidigt hela veckan så trodde vi att nu sover han länge på lördagsmorgonen.
Men icke!
7.15 tyckte han att det var dags att upp o hoppa. Och vägrade somna om trots att O lade sig i hans säng. Så då visste man att han skulle komma att vara jättetrött mitt på dagen och bara grina och trillskas om allt.
Jag var halvdöd efter en vaknatt med Irma som kastat sig fram o tillbaka i sängen och viljat suga mest hela natten. Och absolut inte viljat sova i sin egen säng.

Lördagsmorgnar brukar annars var en av mina favvosar. Man har hela helgen orörd framför sig. Med massor med möjligheter och massvis med ideér och energi.

Så var det inte idag.
Vi var griniga och irriterade på varandra.
Frukosten intogs under tystnad förutom Alexander som skulle leka flygplan med smörgåsen och nästan hällde ut allt på bordet. Och skrika så fort som Irma somnat i babysittern på bordet.
Sånt blir ju humöret på topp av.

Men vi hade planerat att åka till IKEA, så det gjorde vi.....


Syskonen Medina Ode. De har kommit på att de kan leka med varandra
nu. Alexander busar med Irma och Irma tittar beundrande på storebror.
Han är rolig han.
Det blev en bra lördag trots allt, efter frukosten....


Kommentarer
Postat av: Therese

Det är inte alltid lätt med de små. Viggo han är nästan alltid jobbig med maten hemma. SV: tack för ditt svar om Listerine, jag har bara testat några gånger men det är för starkt för mig så jag fortsätter med Dentan. Tandtråd är ett måste för mig jag gör det varje dag. Hoppas ni får en fin söndag!

2010-10-17 @ 12:55:56
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Ina

Hej! Vill bara tala om att det var en härlig bild på barnen. Man ser riktigt hur kul de har tillsammans:-) Kramar från ett kallt Sverige

2010-10-17 @ 13:52:51
Postat av: Carolina

vad tråkigt. kan säga att det inte blir så mycket fredagsmys härhemma heller, försöker ändå, även om Lo är kinkig får man försöka tända lite öjus och köpa god mat och godis osv.

ta hand om er! :)

2010-10-17 @ 17:11:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: monica

Vilken härlig bild på Alexander o Irma! Tänk vad de ska tycka att det är kul att titta på alla bilder du tar när de blir vuxna.

2010-10-20 @ 10:40:24
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0