Skrivet den: 2010-10-15 Klockan: 13:19:18

15 oktober 2010 Glömde rutinerna...

Hej hopp igen!
Fick lite tid innan jag ska hämta Alex och innan jag börjar med pannkakorna. Jag tror vi kör pannkakor till lunch och kör fläskfilé till fredagsmyset.....ris & currysås, eller klyftpotatis & biarnä? Hmmm eller nåt helt nytt?

Hur som helst, jag glömde ju att skriva om rutinerna.
Jag satt här i bloggvärlden och läste och på en blogg så stog det om att de hade fått in lite rutiner så här i bebis-kaos-nyfödd-tiden.
Jag tänker på oss.
Just nu känns det som om vi inte har en enda rutin. Allt är ett enda kaos. Och jag är verkligen en människa som gillar rutiner. Med Alexander var det som Skalmans mat-o-sov-klocka. Han kunnde man ställa klockan efter och jag höll verkligen på att så skulle det fortsätta också.

Men nu med andra barnet, nyfödds-kaoset och detta med att börja skolan + (åvanpåallt detta) treårstrotset. Jag känner att det inte riktigt går som det ska.
Vi börjar väl få lite haj på detta med kvällrutinerna. 18.30 bad av bägge ungar, påklädning av pyamas, middag (helst i hop om jag hunnit med att laga, annars så får A äta rester själv), saga i sängen allihopa och så sova för A runt 8.

Men rätt vad det är så händer något, vi blir försenade, eller Octavio måste åka bort och jag får göra rutinerna själv. Det tar då dubbelt så lång tid och jag är alldeles svettig och slut av stressen.

Men bebisrutiner....Irma äter annorlunda varje dag och hon sover annorlunda varje dag OCH natt. Jag får ingen ordning på detta. Hmmm fast ska jag vara ärlig så sover hon väl en längre stund på morgonen, om jag har tur och får ur henne ur bärselen sovandes. Och så en sväng i vagnen när vi hämtar A. Men det är inte länge och på em är det kaos igen.
Jag mår inte bra av detta.
Fast det ordnar väl sig antar jag.
Men jag är avis på dem som redan ordnat upp detta.


Här kommer en bild på nymatad bebis med mjölk
runt munnen. Irma älskar mammastuttar. Hon
strålar som en sol så fort hon får se dem. Älskar att
sova på dem, gnida ansiktet mot dem och helst vara
inne i dem.

Nu blir det pannkakor och fredagsmys.
/Y

Kommentarer
Postat av: monica

Hon är ju bara för söt!

2010-10-15 @ 16:39:33
URL: http://http:
Postat av: Annas inspiration

tack för kommentaren, vad skoj att du hittade in till mig :-)



Hur länge har du bott utomlands?

Vilken fin goding ni har :-) och två barn har du förstår jag.



Vi har inte så mycket rutiner, ska börja med kvällarna from i kväll tänkte vi. Massage, pyjamas och vaggvisa...;-)



ha en mysig kväll

KRAM

2010-10-15 @ 16:53:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0