Skrivet den: 2010-11-02 Klockan: 11:59:03

31 oktober 2010 Poolparty med regnvarsel

I lördags var det strålande sol och varmt. Rätt vad det var ringde min mobil, det var min väninna C som också hade sett solen och ville ta till vara de sista soltillfällena.
- Kom över sa hon, så grillar vi på söndag. Och barnen kan bada i poolen.

Visst, vi var inte sena att dra nytta av att bli inbjudna till poll o grillkalas. Dessutom skulle det komma fler barnfamiljer och det är alltid kul att höra vad alla andra har för sig.
Jag har ju legat inne, sjuk hela veckan så jag var ganska skvallersugen.

Det var bara att riva runt i frysen och försöka hitta något grillvänligt. Tur, jag hittade en fläskfilé som fick ligga i Santa Marias grillmarinad "Smokey Honey" under natten.

På söndagen vaknade vi:
REGN!!
Det slår aldrig fel och är så deprimerande. Precis när vi ska iväg och poola.
Men vi hade tur. Det regnade i Las Palmas, men när vi kom fram till San Filipe, där C bor, så var det uppehåll och solglimtar.
Vädret skötte sig hela dagen och barnen kunde till och med ta sig ett dopp.



Vi var kvar ända till sena kvällen och alla hade det kanon. Det var underbart att träffa alla väninnorna, med barn o sambor. Vi talade om ditt och datt och även om det aldrig blir samma sak som när vi var "unga och fria", nu måste man ha ett öga på tre-åringen som vill kasta sig ioolen, en arm på bebisen som vill amma och försöka hänga med i tre diskusioner samtidigt, så var det kul att träffa folk.

Det är en sak som jag verkligen saknar, sedan jag blivit mamma. När man träffar andra mammor så är det omöjligt att ha en normal konversation. Man hettstalar och i munnen på varandra för att hinna med att säja så mycket som möjligt innan något avbryter. Det kan vara en unge som vill gå på toa, en bebis som skriker, en som vill ha vatten, en som måste sövas osv. Alltid är det någon som är på språng för att göra något och som då missar en del av samtalet. Och så är man sådär splittrad så man inte riktigt fattar vad som sägs, när man måste lyssna på alla samtidigt, samtidigt som man måste svara på 1000 frågor från treåringen och sjunga vaggvisa för bebisen.
Men det är kul att träffa folk och det är ju bra att alla är i samma sitts och vi förstår varanda.

Vi kom hem sent. Alexander somnade i bilen och vi andra slängde oss ner i soffan för att se på TV, amma och äta godis i skenet från pumpalampan  som flugorna fortfarande inte ätigt upp, men den ligger i riskzoonen och överlever nog bara en dag till.

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0