Skrivet den: 2010-11-26 Klockan: 11:43:25

26 november 2010 Fredag

Nattrapport:
Irma blev skrämd av ett skrik från Alexander i går kväll och skrek hysteriskt, lääääänge. Därefter hade hon svårt att komma till ro men hon somnade väl vid 20:30.
Sov till 23:30, lovande men inte bra.
Åt och somnade om.
Vaknade 01:30, inte så lovande.
Men åt och somnade om.
Jag hade precis slummrat till jag också när en duns och skrik från As rum väckte mig och skräcken fick adrenalinet att skjuta ihöjden så mycket att jag inte visste var jag var. Dessutom trodde jag att jag glömt att lägga tillbaka Irma i sin säng och att jag nu mosade henne när jag sprang upp.
Det var Alexander som trillat ut sängen igen. Jag fattar inte hur han lyckas. Vi har ett staket på sängen med bara en liten öppning vid fotändan där man kan kliva upp och ner.
Nu låg han på golven, på alla fyra, ganska långt i från sängen och skrek.
Jag lyfte upp honom att la tillbaka honom i sängen och det verkade som om han inte ens vaknat, för han snusade vidare där.
O kom inrusande tätt efter mig, yrvaken han också och jag tror att vi bägge två hade svårt att somna om efter den chocken.
Irma sov väl till 4 (svårt att hålla ordning på sådär i vargatimmen).
Och sedan till 5:30 då hon bestämde sig för att nu var det slutsovet och skulle tittas på fönster.
Hon fick ligga i min säng och snurra runt tills hon somnade som vanligt 15 minuter innan det ar dags för mig att gå upp.

Som ni ser så har vi mer ruljans här på nätterna än vad vi har på dagarna.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
I går som vanligt var vi och veckohandlade med svärmor. Jag fick gå som vanligt med barnvagnen. Men det är skönt. Då blir man iväg pushad och har ingen ursäkt.

Det är skönt att ha handlingen avklarad innan fredagen, då alla andra åker och handlar. Men det är svårt att låta bli helgmyset på torsdagskvällen, när det står där i köket och lockar.
Klart, det klarade jag ju inte. Jag har ju fortfarande graviditeten att skylle på....he he

När vi (A ville gå med mig hem istället för att åka i bilen) kom ut från affären var det skymning och himmlen var alldeles rosa med en gigantisk regnbåge över hela. Folk stog och tog kort och A och jag blev alldeles hänförda. Men sen blev det att skynda på. För regnbåge när marken är torr betyder att det KOMMER att regna.
Trodde jag.
Och vädergubbarna som varnade för oväder.
Men det kom inte en enda droppe.
Jag antar att vädergubbarna här, liksom i Sverige, är rätt borta när det gäller att pricka in vädret.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Då var det fredag igen och då väntar den veckoenliga lunchen hos svärisarna.
Vi får se vad det bjuds på idag. Det kanske blir en paella. Såg att svärmos stoppade i lite ingredienser i kundvagnen igår, som påminde om det. Man vet aldrig. Den är bra (paellan alltså).

Till helgen har jag många planer. Skulle vilja avsluta mitt lamp-projekt. Har försökt att omvanla mina nordiskt strikta IKEA-natt-bords-lampor till överdådiga guld-lampor a´la mystiska östern. Vi får se hur det blir. De är nästan klara. Men frågan är om det blir snyggt. Det är ju meningen att hela sängkammaren ska bli lite 1000 och en natt.
För att få till lite stämning och inspiratione (he he om ni fattar vad jag menar...).



Så ska jag adventspynta som resten av Sveriges befolkning. Här nere är jag nog ensam om det. För se om jag ser nån adventsljusstake här. Då ska jag ta kort på den och visa er.

Men nu är det dags att ta tag i dagen. Annars blir det inget gjort.

Höres!
/Y


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Oj, vilken natt!



Sv: Nej, den är ju inte direkt amningsvänlig - man får liksom dra upp den helt :-) Men men, man får ha den när man inte ska vistas bland folk, haha!



Ha en fin lördag!

2010-11-27 @ 09:51:53
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0