Skrivet den: 2010-11-13 Klockan: 11:17:11

13 november 2010 Äntligen "ny" soffa!

God Lördagsmorgon från ett molningt Las Palmas!
Här har vi, efter en tidig morgonuppstigning (ungarna har inte fattat att det är helg), hunnit äta frukost, satt på en tvättmaskin, Irma sover frukost, O diskar och jag skulle sätta igång med något nyttigt.

Men så fastnade jag i mitt nya projekt. Nytt och nytt, jag har hållit på med det under säkert 2½ år. Men nu när det är på sluttampen och man ser ljuset i tunneln så blir det så mycket roligare.
SOFFAN!

I går satte vi på de sista nyfärgade kuddfodralen. Så nu fattades bara att fodra in ena gaveln med lite extra skum. Det befintliga skummet hade åkt in i själva gaveln och den var stenhård att luta sig mot. Jag tog tag i saken på en gång efter frukosten. Plockade inte ens av bordet. Men det är det som är så bra med helger. Inga tider att passa ( idag i alla fall). Och så slipper jag vara hemmafru och ta tag i diskberget i köket. Det fixar Octavio.

Så jag färdigställde soffan.
Och?
Jag är skitnöjd. Den ser ut som en ny. Visst, det är ett par fläckar i soffan som inte täcktes av färgningen. Och visst, alla kuddar har inte samma färg. Och visst, soffodralet krympte lite i tvätten och kan spricka lite i sömmarna.
Men gämfört med soffan som var innan så är detta ett himmelrike.

Vad duktig jag är!



Den "gamla" soffan var arvegods från Os farbror som tröttnade på den. Den var fult ljusgul och skitig av hundar och rökning. Jag var rädd att bli sjuk så fort jag satte mig i den.

Jag sydde ganska fort ett fodral till själva soffan, för att slippa se den värsta skiten. Men kuddarna hade vi tänkt skicka på färgning på kemtvätten. De tog dock inte emot dem för de var av polyester och skulle inte ta emot någon färg sa de. Så då var alternativet att sy nya kuddfodral. Men så knep-å-knåpig är jag inte. Jag slängde in dem i tvättmaskinen med hemfärg. Det får bära eller brista tänkte jag.

Det bar.

Och nu är vi så nöjda så jag kan inte sluta titta på den. Tänk att det skulle behöva ta så lång tid att få ändan ur. Men sån är jag. Funderar så mycket på saker att det i slutänden aldrig blir nåt gjort.

Kuddfodralet som hänger på ena sidan är för att tänka på om vi ska ha sådana prydnadkuddar i soffan. Tyget är snyggt men jag är av princip emot prydnadskuddar i soffan. De är bara i vägen.
Jag får tänka på saken....

Nu till lördagen. Här ska fixas & ordnas.

/Y

Kommentarer
Postat av: monica

Duktig flicka!

2010-11-13 @ 18:05:13
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0