Skrivet den: 2010-03-16 Klockan: 11:16:18

16 mars 2010 På allmän begäran.....

På allmän begäran kommer nu här de första magbilderna på mig. Det har gått exakt 20 veckor nu och det betyder halvvägs. Nu är det bara lika mycket kvar som det har gått. Tänk vad tiden går. Planerna var att jag skulle lägga upp lika fint på hemsidan som jag gjorde under Alexanders ankomst, men planerna är många tillfällena få. Bäst att passa på när de kommer.

Igår, den 15 mars 2010. 20 veckor gången och glad som en lärka för illamåendet gett med sig, jag inte behöver sova middag längre och för att svärmor tittade överaskandes förbi med två jättefina mamma-tunikor till mig. Toppendag! helt enkelt.

  

Senare på dagen åkte vi ut för att titta på säng åt Alexander. Han ska få en egen säng, en stor en till sin födelsedag. Han är helt förtjust i våra sängar och älskar att ligga där och gosa och göra grottor i täckena (precis när jag bäddat sängarna förståss, men vad är lite bäddning när man kan få se ett så lyckligt ansikte i täck-kaoset? Bädda kommer jag ju att göra i morgon igen, och igen och igen....blääää).

Men det är helt otroligt vad en säng kostar. Jag vill köpa en riktig säng åt honom som ska hålla tills han flyttar hemifrån. Stackarn ligger fortfarande i sin bebis-spjälsäng och det börjar bli för trångt. Det har varit praktiskt att ha honom där. För som tur är har han bara försökt att klättra ur en gång och ramlade då på huvudet och slog sig så att han inte har försökt mer. Det har varit lugnt och skönt att veta vart man har haft honom men jag får nog börja inse att han är stor nu och borde ha en egen säng. Dessutom kommer vi att behöva spjälsängen inom kort.

Vi har hittat en säng på IKEA som vi gillar (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60162886). Men den kostar 5000 kronor med madrass. Jag tycker att det låter dyrt. Men man får väl tänka på att den har en extra säng under och lådor. För vi var och tittade på sängar på andra ställen och på det fina varuhuset typ Harrolds så kostar en säng 10.040 kronor och det UTAN madrass. På ett annat ställe så kostar säng med lådor UTAN extra säng typ 5000 kronor med madrass med med en MÅNADS leveranstid.
Vi ska fortsätta leta men hittills så verkar det som att IKEA ligger bäst till i undersökningen.

Jag återkommer med fler undersökningsobjekt.
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0