Skrivet den: 2010-12-22 Klockan: 11:21:14

22 december 2010 Planering & organisation

Pust!
Nu är varenda minut organiserad fram till jul för att jag ska hinna med allt jag vill. Så ska det ju inte vara. När ska man njuta?


Välorganiserad planering som gick om intet redan innan jag hunnit planerat klart....


Men det händer så lätt att det skiter sig. Bara en enda lite sak som inte går som planerat så blir hela schemat fel.
I dag var det planerat storstädning av hela huset medans Guldklimpen är i skolan, så att vi kan pynta ihop i morgon när han är ledig = Bra tänkt!

Men i natt så började det igen. Alexander vaknade klockan 23 och grät över ont i öronen. '
Medicin.
Så vaknade han klockan 03:30 och hade ont igen.
Mer medicin.
= Ingen skola på morgonen utan vi gick till vårdcentralen för en akuttid.

Som tur var så är det ingen öroninflamation igen (vi slutade ju med antibiotikan förra måndagen). Han fick droppar och kunde gå till skolan som vanligt.
Men hela förmiddagen har gått och min städning är försenad.
Det blir att ta det viktigaste medans Irma sover.
Diskberget tex.
Rena lakarn i sängen.
Toaletterna igen som behöver få sig en omgång , IGEN!!!!

Resten får väl vänta tills imorgon, för det är ingen idé att tro att jag ska hinna allt idag.
Speciellt inte när jag sitter här.....

/Y

PS Glömde ju berätta att Irma sov nästan hel natt inatt. Så otroligt att jag nästan inte kan tro att det är sant. Somnade kl 20 och sov till 3. Åt och somnade om till 7:30. JIPPEY (men så vaknade ju A i natt). Snacka om att jag vaknade med stora tuttar i morse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0