Skrivet den: 2010-12-11 Klockan: 00:35:49

10 december 2010 Ljuset i tunneln...

På något konstigt sätt så känner jag förhoppning inför denna natt. Det känns som om det kommer att gå bra, ja om inte bra så i alla fall bättre.

Vi har haft 2 helvetesnätter på raken nu då vi inte sovit en blund. Alexander har haft feber och jätteont i sitt öra. Vi har vakat, vyschat, medicinerat, försökt att lugna och lindra.
Irma har känt på sig att något varit fel och har vaknat stup i kvarten hon också. När det inte var A som var uppe och sprang så var det hon som ville snutta.

Jag vet att man klarar mycket mer än man tror och det har jag gjort också. Men det kommer en gräns. Igår var jag så trött att jag var alldeles mosig i huvet och visste knappt vilken dag det var.
Vi satt hemma och tittade på film allihopa och det kändes som skön avkoppling.
Inget avancerat, Toy Story 3.

Alexander var bra hela lör-mån, vi hade toppendagar.
Tisdag kväll börjar han klaga över ont i andra örat och febern steg under natten. Jag fick inte ner den trots regelbunden medicinering.
Onsdag var det helgdag så vi åkte till jourhavande vårdcentral och fick råd att fortsätta med antibiotikan som vi har hållit på med men byta febernedsättande medicin. Den funkade bättre.
Torsdag så har vi tid hos husdoktorn som inte hittar något konstigt i örat men tycker att det är konstigt att, efter att ha varit på bättringsvägen, bli sämre igen. Och detta medans han äter antibiotika.
Vi får papper till akuten och råd att åka dit om ingen förbättring sker under natten.
(Irma är helt frisk och hostfri, detta tack vare modersmjölken säjer doktorn, hejja tuttarna, nån glädje ska man ju ha av nattvaket).

I går när vi gick till sängs så var jag gråtfärdig och mycket rädd inför natten.
Vad skulle hända?
Ännu en djävulsnatt?
Skulle jag orka?
Men den gick bättre, inte bra, men bättre. A var feberfri hela natten och fick bara lite smärtstillande vid 4-tiden, då han kom in till oss och klagade och ville sova i vår säng. Irma hade vakenperiod mellan 2-3:30. Vid 4 tror jag att vi somnade allihopa och sov till 8. Alla utom Octavio som fick lägga sig i As säng och gå upp klockan 5.

Men idag har A varit på topp, lite ont i örat, men ingen feber.
Irma fick sina vaccineringar i dag, 4 månaderskontroll, och har haft lite feber nu på kvällen. Hon fick paracetamol och sover nu sött sedan 2 timmar tillbaka.

Jag borde gå och lägga mig och passa på att sova, ifall det inte skulle bli så bra som jag hoppas på. Men här sitter jag.....
Ska gå nu men vill passa på att rekommendera Toy Story 3 som vi såg, eller har sett 3 gånger de senaste dygnen. Vi hyrde den i 48 timmar och A tyckte om att se den (JAG också).
Det är det bästa med Disneyfilmer. De passar lika bra till stora som till små.
Specillt roligt var det när Buzz Lightyear blir personlighetsförvandlad till en JulioIglesias typ och bryter på Sevillanska som Antonio Banderas. Då skrattade jag gott och försökte att förklara att filmen gjorde narr av spanjorer. O tyckte inte att det var lika roligt...hmmm, konstigt.




Nu en god natt, och håll en tumme.

/Y

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Ja, fy farao när barnen är sjuka... Och det är ju ännu värre när man själv inte känner sig hundra. Hoppas att vi båda får sova gott i natt!



Kram Nina

2010-12-11 @ 19:33:31
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0