Skrivet den: 2010-04-30 Klockan: 16:16:51

30 april 2010 Vi ska på semester !!!!!

Ja, jag kan knapt tro det själv, men vi ska faktiskt åka på semester. En riktig en, en lyxig en med hotell och allt inkluderat. Jag är som ett barn före julafton, oooaaaaaa:)

Idag är det fredag och när Octavio kommer hem så har han semester. Det var dags för honom att ha den i maj i år, han får nämligen inte bestämma själ utan på hans jobb har de ett rullande schema där man får sig tilldelat en månad varje år. Alla månader utom november till mars. Förra året hade han oktober och i år blev det  således maj. Det var egentligen dags för april men på något turligt sätt så blev det maj och vi klagar inte. Vem vill ha i april, då är det ju nästan inte slut på vintern.

Och eftersom vi besämde att vi inte skulle åka till Sverige, på grund av olika omständigheter, så tyckte vi i alla fall att vi skulle hitta på någonting. Vi har ju alltid, medans vi varit ihop åkt till Sverige på Octavios semester och det är ju bra och trevligt på alla sätt. Men man kanske inte kan kalla det för semester i ordets semestrigaste betydelse. Med semester menar jag sol, bad, hotell, någon annan som lagar maten, avkoppling osv. Det finns andra typer av semestrar med denna betydelse tycker jag är den semestrigaste av dem alla och någon sådan har vi inte åkt på tillsammans någonsin. Och nu ska vi åka.

Till Fuerteventura och Jandía Playa!!!!


Alla har talat så mycket om Fuerteventura som är en av Kanarieöarnas öar och den som ligger närmast Afrika tillsammans med Lanzarote. Man har sagt mig att det är som Västindien och att just denna stranden är en av världens bästa, kan vara kanarisk stolthet, framtiden får utvisa.

Vi ska åka 9 dagar till ett hotel som heter Barceló Jandía Playa, som enligt de själva ligger mitt på stranden. Där kommer vi att ha all inclusive och förhoppningsvist njuta som kungar. Jag återkommer med autentiska bilder och rapport. Dessa bilder är från http://www.flickr.com/search/?l=cc&mt=photos&adv=1&w=all&q=jandia&m=text.

Men först i morgon, lördag så ska vi åka till bungalowen i Söder och öva lite på solbrännan i 5 dagar, så att vi inte bränner oss det första vi gör när vi åker på semester. Så nu kommer jag inte att vara här på ett tag.

Men jag kommer tillbaka. Ha en trevlig valborg och en skön första maj!
/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fuerteventura skulle jag också vilja åka till...men jag kommer inte längre än till gran canaria när jag åker i väg :-)



tänkte höra med dig, har hört ett rykte att de ska öppna Primark i Las Palmas, på shoppingcentrat El Muelle. Har du hört ngt om det?

2010-05-04 @ 21:26:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0