Skrivet den: 2008-09-06 Klockan: 12:29:27

6 September 2008 Höstrusk/mys

Hej!
Jag sitter vid min fars dator med gammalt hederligt modem. Surfningen går trögt men det fungerer. Tänk vad man blir van vid bra saker fort som ADSL och choklad. Att bli avvand tar längre tid och är inte så roligt.
Vi är i Sverige och vi har varit ute och gått i riktigt höstregn. Blöta ända in på skinnet som det ska va. Nu har vi druckit varma drycker i skenet från ett vaniljeljus, jättemysigt.

Tänkte att jag skulle passa på och skriva lite här när jag ändå satte igång modemet. Jag ska leta efter flygresor hem. Det är riktigt svårt i år, ont om flyg och ont om billiga resor.
Vi flög reguljärt hit från Las Palmas till Oslo, bara 3000 kr för oss alla tre. Inte farligt alls. Det som är mer tråkigt är att det tar 5 timmar att åka från Oslo till Pålsboda i bil. Men SAS kör bara direkt till Oslo från GC. Inte till något annat ställe i Norden.

Nu vill vi få tag på en resa hem.
Att åka samma väg hem kostar 9000 för oss alla tre. Bara för att det är tre veckor kvar och inte en månad som det var när jag beställde hitresan. Det är mycket pengar, för mycket. Hade jag vetat det så skulle jag ju ha beställt redan hemmifrån. Men det är så dags att få reda på det nu.

Problemet är ju att charterresorna har dragits in. Förr så flög man onsdag, fredag och lördag till GC. Nu flyger man bara på onsdagar. Vi måste vara hemma den 1 oktober för då börjar O att jobba och det är en onsdag. Så då måste vi åka redan den 24 som är onsdagen innan och förlora en hel vecka här.

Jag letar vidare och hör av mig en annan dag.
PS Jag har raggsocker på mig, mysigt va!?! DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0