Skrivet den: 2006-05-24 Klockan: 21:04:42

24 Maj 2006 Examensdags

Jag sitter och pluggar igen. Ja det är examensdags IGEN!!!! Det känns som att det inte var länge sedan sist men här sitter jag igen och har ingen lust. Jag vet ju hur det blir. Jag kommer att bli besviken på resultatet och ångra att jag inte pluggat mer men det är så tråkigt att plugga.

Jag hade konversations-examen förra torsdagen och vi talade om en bok som jag läst. Denna gången var jag mer lugt och försökte att tänka på hur jag svarade och på att använda så svåra och varierande ord som möjligt. Läraren sa att de hade gått mycket bättre denna gång än förra då jag blev så nervös att jag inte kom i håg vad jag hade sagt efteråt.

Sedan hade jag läsförståelse och hörförståelse i tisdags och det verkade gå bra också. Precis det jag hade pluggat på och kunde kom på provet, vilken skittur!!!!

Och så imorgon är det skriftligt utryck. Vi ska säkert skriva två olika texter om något ämne på vardera 150 ord. Då gäller det att ha tungan rätt i munnen och skriva så korrekt som möjligt och visa att man kan använda krångliga meningsuppbyggnader och liknande.

Det ska bli skönt när det är över för i helgen ska vi ha minisemester och åka söderut till Puerto Rico och vara i bungalowen fredag till onsdag. För på tisdag är det helgdag här, Kanarieöarnas nationaldag.

Håll tummarna!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0