Skrivet den: 2006-02-24 Klockan: 11:45:31

24 Februari 2006 Karneval

Här pågår karnevalen för full gång. Årets tema är Latino. Här kan ni se scenen i Las Palmas men alla de olika öarna har sina egna karnevaler och uppträdanden.

Carnavalscen

I morgon, Lördag ska Octavio och jag tillsammans med ett gäng andra kompisar åka till den lilla ön La Palma som ligger längst ut i havet. Vi ska dit för första gången och fira med i deras karneval. En av deras specialliteter är att de på stora karvevalsdagen klär ut sig till hemvändande kanariebor som har varit på Kuba och tjänat pengar. Då klär man ut sig i vitt, vit linnekostym eller vit kjol och kråsblus, med vita halmhattar och smycken. Och så strör man papperspengar omkring sig och kastar talk på varandra så det ligger som ett stort vitt moln i luften. Jag har sett bilder på hur det går till men nu ska jag få se det i verkligheten också.

Annars är det fredag och jag ska straxt iväg och äta lunch med mina svärföräldrar Blas och Nelida. Octavio kommer också efter att han slutat jobbet. Vi äter alltid lunch med dem på fredagarna, hemma hos dem och Nelida har lagat typisk kanarisk mat. Den är inte alltid så nyttig och går inte så bra ihop med vår "viktväktar-diet" men på frdagar unnar vi oss att äta det hon lagar.

Jag återkommer med mer info efter La Palma-resan.
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Emmis

Mmmmm fett. Skicka gärna ett nelida-recept till din svultna lellasöster. Hoppas karnevalen var rolig - är det veggie-diet som gäller nu? skall det vankas semlor?

Kramar

2006-02-27 @ 11:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0