Skrivet den: 2013-01-08 Klockan: 13:42:00

Real Life - Års(livs)krönika

Nu trodde ni att jag hade gott och dött va?
;)
Nej det hade jag ju inte.
Det har bara varit helg och så förbenat mycket runt-omkring.
Men nu är det nytt år, ny vardag och dags att ta tag i livet.
 
Dags för Real Life  igen.
Årets första.
Och som alltid så ska man ju starta lite lugnt (eller var det tvärt-om?) med en kick-off.
Förra årets >>>
 
 
 
 
Den 28:e januari så firar utmaningen TVÅ år och det måste ju kommas ihåg och göras något med. Real Life (RL) föddes när jag såg ett inlägg om jennyn som tyckte att det såg ut som skrutt hemma hos sig när ungarna lekt där.
Den tjejen har aldrig varit hemma hos mig efter att ungarna lekt ;)
Men jag ville inte vara sämre utan lade ut en kaosbild från mitt hem >>>.
 
Men fler hängde på och visade "riktiga" kaos-bilder från sina hem och jag tänkte att det fanns nog fler än jag som var trötta på att alltid se "perfekta" bilder från "perfekta" hem på bloggarna.
RL föddes och vi har kört i snart två år alltså.
Tack för det samarbetet.
 
Varje vecka (önsketänkade från mig är på lördagar), brukar vara söndagar och inte som idag på en tisdag (som är måndag för oss eftersom det var helgdag här igår), så kommer det upp ett uppdrag här med ett ämne som ska behandlas i ett inlägg på var och ens blogg. Tillhörande frågor finns för dem som inte vill blavera så mycket ;).
Tisdagskvällar, vanligtvis, så sammanställer jag alla bidrag i ett inlägg här så att vi på onsdagen kan gå in och läsa vad alla andra skrivit om just detta ämne.
INGEN bloggstylig om inte sådant efterfrågas i ämnet ;)
 
 
 
 
 
Förra året, 2012 avhandlade vi följande ämnen:
- Kick-offen & nytt år >>> med sammanställningen >>>.
- Julgransplundring >>> med sammanställningen >>>.
- Matlagning >>> med sammanställningen >>>.
- Hemunredning & Projekt >>> med sammanställningen >>>.
- En doft från förr >>> med sammanställningen >>>.
- Melodifestivalen >>> med sammanställningen >>>.
- Jag >>> med sammanställningen >>>.
- (o)Vanor >>> med sammanställningen >>>.
- LÖVE >>> med sammanställningen >>>.
- Parfymer >>> med sammanställningen >>>.
- Sverige >>> med sammanställningen >>>.
- Smaker >>> med sammanställningen >>>.
- Vem spelar mig? >>> med sammanställningen >>>.
- Pynt >>> med sammanställningen >>>.
- Påsktraditioner >>> med sammanställningen >>>.
- Framtidsdrömmar >>> med sammanställningen >>>.
- Passioner >>> med sammanställningen >>>.
- Syskonskaran >>> med sammanställningen >>>.
- Stjärntecken >>> med sammanställningen >>>.
- Fåfänga >>> med sammanställningen >>>.
- Eurovision SC >>> med sammanställningen >>>.
- Rädslor >>> med sammanställningen >>>.
- Högar >>> med sammanställningen >>>.
- X-ålderskris >>> med sammanställningen >>>.
- Sommarlov >>> med sammanställningen >>>.
- Midsommar >>> med sammanställningen >>>.
- Carpe Diem >>> med sammanställningen >>>.
- Veckohandling >>> med sammanställningen >>>.
- Second hand >>> med sammanställningen >>>.
- Sommarstatus >>> med sammanställningen >>>.
 
Halva året orkade jag med att länka till ;) Resten av bidragen får ni läsa i kategorin Real Life.
 
 
 
Så?
Hur har det varit för er med RL under året?
- Vilka Real Life har du varit med på?
- Vilken har varit roligast vs tråkigast?
- Har du haft nån "nytta" av att vara med?
- Har något "hänt" på grund av att du varit med? ex lärt dig något, ändrat på något, kommit att tänka på något?
 
Det får bli en liten snabbis denna vecka, för på lördag är det dags för att ta tag i JULGRANSPLUNDRINGEN (förra årets >>>) och göra ett Real Life om julen som varit.
Men som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på TORSDAG kväll, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på TORSDAG, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Miriam

Här kommer mitt bidrag!
http://bamsebusfunderingar.blogspot.se/search/label/Real%20life
Och stort tack för att du gör detta varje vecka!
Kram Miriam

Svar: Och jag kikade in och tittade på en gång ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-08 @ 14:45:35
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: AnneliH

Inte då :)
Jo, ett litet avbrott från mitt "jobbsökeri" ska jag väl få till tycker jag. Måste skriva upp torsdag så jag inte glömmer :)

Svar: Paus måste man ha. Och vad kan vara bättre än lite tankemotion? ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-08 @ 16:32:49
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Jag är ju på resa så jag får se om jag lyckas delta... Annars läser jag ändå med glädje sammanställningen!

Svar: Hoppas hoppas hoppas att du kan ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-08 @ 20:59:31
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Här har du mitt lilla bidrag ...
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/january/arets-forsta-real-life.html
kram kram

...och du... nu har jag väl klippt typ 30 st... ;)

Svar: Och jag kikar in så fort som bara den ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-09 @ 18:39:26
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: AnneliH

Så. Nu har jag fått ihop ett inlägg till summeringen.

http://www.shaggkvist.se/anneli/2013/01/10/summering-av-reallife
Hasta luego!

Svar: Och jag kikade in på en gång. Härligt inlägg och kul att du kom till skott ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-10 @ 14:45:22
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ann-MarI

Gott Nytt År Yohanna!
Jag är med :) tack för inspirationen
Kram
Amm-Mari

Svar: Och jag blir så glad när jag läser. Det är DÄRFÖR vi håller på med detta ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Gardenhouse

Jag är med, sent pm sider...
Kram Sussi

Svar: Och jag är klar med sammanställningen. Välkommen i gänget ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-10 @ 23:09:53
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0